دلیل همزمانی حضور ظریف در فرانسه با اجلاس سالانه منافقین/ نمایندگان از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر امور خارجه، گفت: به چه دلیل حضور شما در فرانسه با اجلاس سالانه منافقین همزمان شده است.
کد خبر: ۳۰۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ - 02September 2018

دلیل همزمانی حضور شما در فرانسه با اجلاس سالانه منافقین چه بود؟/ نمایندگان از پاسخ‌های ظریف به سوالات کریمی قدوسیقانع شدندبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، جواد کریمی قدوسی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 11 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر امور خارجه اظهار داشت: فرصتی حاصل شد تا یک بار دیگر در منظر افکار عمومی به بررسی مشکلات و گرفتاری هایی که امروز مردم با آن مواجه هستند، بپردازیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: رهبر انقلاب در حاشیه دیدار با هیات دولت به صراحت فرمودند که مذاکره با آمریکا در حاشیه سخنرانی در مجمع سازمان ملل متحد منتفی است زیرا آمریکا به مذاکره احتیاج دارد، در سال های گذشته و برقراری تماس تلفنی میان آقای روحانی و اوباما مسئولین آمریکا جشن گرفتند که این نشان از اضمحلال و تذلل ملت آمریکا در مقابل ملت ایران دارد.

وی ادامه داد: کسی که خبر صریح و اخبار حتمی را تکذیب می کند در تاریخ کذاب نامگذاری می شود، بارها بنده اطلاعات مهم را در معرض افکار عمومی قرار دادم ولی متاسفانه از جانب وزارت امور خارجه، سخنگو و رسانه ها مورد هجمه واقع شدم.

کریمی قدوسی افزود: آنچه که آقای ظریف در مورد مسائل هسته ای گفته اند که بنده گفتم شکست خورد این یک واقعیت است که آنچه در تاریخ می ماند منطق و سند است زیرا اصل در برجام و مذاکرات، لغو تحریم های هسته ای بود؛ حال آنکه گفته شود سایه شوم جنگ مرتفع شده و یا حق انرژی هسته ای گرفته شده و یا اینکه با دنیا صلح و آشتی برقرار شده تمام این موارد حاشیه ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اینکه در برجام اصل لغو تحریم ها بود این سند است و در تاریخ می ماند و مابقی مسائل غیرقابل قبول است بنده در دولت یازدهم بر سوال خود از وزیر امور خارجه از مذاکره با منطق نرم انتقاد داشتم و پیش بینی کارشناسان هم بر این بود که با منطق نرم نمی توان جلو رفت و سوال بعدی بنده در دولت دوازدهم از وزیر امور خارجه بر این بود که بعد از خروج آمریکا از برجام و انجام تمامی تعهدات توسط ایران ولی تحریم ها هنوز پابرجا است چرا هیچ اقدامی از جانب وزارت امور خارجه صورت نگرفت.

کریمی قدوسی ادامه داد: امروز سه سوال مطرح است در حالی که برجام توسط آمریکای خبیث پاره شده و آن‌ها رسما خروج خود را از برجام اعلام کردند با این وجود مشکلات موجود بر دوش ملت و کشور مانده است.

وی گفت: سوال امروز بنده ریشه یابی این مشکلات است و نفوذ و خیانت جمعی در کشور باعث ایجاد این مشکلات شده است بنابراین در خصوص این خیانت ها به ملت گزارش می دهم تا روشن شود سرمنشاء مشکلات به وجود آمده کجاست.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: سوالی که مطرح است در خصوص سفر وزیر امور خارجه به فرانسه است زمانی که ایشان در فرانسه حضور داشتند سرویس های اطلاعاتی کشور فرانسه سران گروهک های تروریستی را در فرانسه جمع آوری کرده بودند تا اجلاسی برگزار کنند، علیرغم اینکه ما در فرانسه سفارتخانه داریم چرا سفیر برآورد سفر را به ایشان گزارش نداد تا ایشان دو روز دیرتر یا زودتر در فرانسه حاضر شود تا حضور ایشان با اجلاس این اشرار و حرامیان همزمان نشود در حالی که تقاضای ما از وزیر امور خارجه اعتراض به برگزاری این اجلاس در فرانسه بود ولی هیچ اعتراضی صورت نگرفت.

جواد کریمی قدوسی در توضیح سوال خود از وزیر امور خارجه در خصوص حضور 4 نفر دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکرات هسته‌ای گفت: جایگاه مجلس قانون‌گذاری بوده و شأن مجلس باید در این خصوص حفظ شود، یک سال پیش کمیته‌ای مبنی بر تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی در مجلس تشکیل شد که به وظایف خود در این خصوص عمل کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: این کمیته یک لیست صد نفره از مسئولان و برخی مقامات دوتابعیتی ایران آماده کرده است که در صفحه اول آن نام آقای عبدالرسول دری اصفهانی با تابعیت مضاعف کانادا به چشم می‌خورد؛ این فرد مسئول کمیته پولی و بانکی هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود، این سِمَت کمی نیست. همچنین نام محمدعلی شعبانی که مشاور شما در وزارت امور خارجه هست نیز در این لیست وجود دارد، کسی که کلید واژه به شما ارائه می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی از این افراد دوتابعیتی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌هایی در انگلیس هستند که تخصص‌شان تأمین کادر اطلاعاتی ام.آی.6 لندن است، همچنین نام سیروس نادری و مشکات مشکور نیز وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه به حوزه سیاست خارجی و مسائل داخلی را به اینجا رساندند که ما بدون غرب نمی‌توانیم زندگی کنیم و دولت آقای روحانی بدون اروپا دولت نیست حتی همه موقعیت‌ها را باید با ارتباط اروپایی‌ها با آمریکایی‌ها گره بزنیم.

وی ادامه داد: اروپا بخشی از واقعیت است اما مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با اروپا را ادامه دهید اما در برجام و مسائل اقتصادی هیچ امیدی به آنها نیست؛ رهبری همچنین در مشهد دو تفکر را یادآور شدند، نخست آن که باید با غرب ساخت و کنار آمد و علت غایی همه مشکلات این روابط است و دوم اینکه مشکلات امروز به ادامه روابط با غربی‌ها گره خورده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ابتدای قسمت دوم سخنرانی خود ضمن پخش مستندی گفت: دو مستند از سوی سازمان اطلاعات سپاه تهیه شده که در کمیسیون امنیت ملی ارائه شد؛ بنده امروز اصل این مستند را به طور کامل در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهم زیرا هیچ موضوع طبقه‌بندی شده‌ای ندارد به ویژه که امروز همه چیز روشن شده و مردم با دیدن این مستند به موضوعات واقف شده از این رو از رسانه ملی می‌خواهم که یک بار برای شفاف سازی نسبت به آنچه که بر سر مردم در مورد برجام آمده در پخش مستند تصمیم لازم را بگیرد.

وی با بیان اینکه در دو مستند دیگر از آقای دری به عنوان یک وطن‌پرست یاد شده است، گفت: در آن اشاره شده که هر چه دستگاه قضا بگوید به آن اطاعت می‌کنیم که اکنون او در زندان بوده و محکوم شده البته با همه فشارهایی که دولت وارد کرده است.

کریمی قدوسی با تأکید بر اینکه دری فقط یک مذاکره‌کننده یا مشاوره دهنده در بحث مسائل پولی و بانکی نبوده است، گفت: یکی از بخش‌های این مستند وی اعتراف می‌کند که در جلسات دوشنبه‌های ریاست جمهوری که جلسات راهبردی اقتصاد بوده شرکت داشته و در آن جلسه تمام اسرار اقتصادی ملت ایران روی میز بوده و به یک نسخه از آن اسناد را در قالب یک بسته اطلاعاتی در هتلی با حضور جک استراو نماینده آمریکا در دبی و یک افسر عالیرتبه MI6 لندن تحویل انگلیس و آمریکا داده است که پس از آن طی تماسی از وی تشکر شده به خاطر اطلاعات راهبردی که در اختیار آنها قرار داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جناب آقای نهاوندیان و روحانی باید پاسخگوی این مسائل باشند، افزود: چرا باید فردی در تیم مذاکره‌کننده در نظر گرفته شود که تمامی اطلاعات نیز در اختیارش بوده اما نظارتی بر عملکرد او نبوده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورش‌هایی که امروز بر اثر ورشکستگی برخی موسسات مالی رخ داده از سوی دری دو سال قبل به آمریکا در قالب بسته اطلاعاتی داده شده است، تصریح کرد: متأسفانه دو سال قبل دری وضعیت امروز کشور را به آمریکا جهت داده است.

وی با تأکید بر اینکه در موسسه PWC لندن ساختار و هرم قدرت در جمهوری اسلامی را تحلیل کرده است، افزود: مسائلی از این دست که رهبری در چه موضعی قرار دارد، مشکلات مردم چیست و ... چه ربطی به مسائل پولی و مالی و همچنین مذاکرات دارد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه همه راهکارهایی که برای یک براندازی و ایجاد یک انقلاب و فروپاشی نیاز است از سوی دری به مخالفان ارائه شده است، گفت: در مورد حضور جنابعالی در باند نیویورک ادبیات بنده نیست، این ادبیات در سال‌های قبل بوده  است.

وی ادامه داد: فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نقش جورج سوروس نیز مطرح است زیرا شما دو نفر را از بنیاد سوروس را به وزارت بهداشت وقت معرفی کرده‌اید و بعد اجلاسی در خصوص توسعه روابط کانادا در تهران برگزار شده که دو نفر از افراد در بنیاد سوروس وارد تهران شده که این پوشش بوده است اما در یک ضدتعقیبی که از سوی وزارت خارجه به هتل زده می‌شود به مرکز استراتژیک مرکز مجمع تشخیص مصلحت نظام آن زمان که آقای هاشمی رئیس بوده که داخل آن تیم مراقبت امکان ورود ندارد، می رسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در اتاق آقای حمید واعظی مسئول خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه مذاکرات انجام می‌شود و پس از آن از رسانه‌های آمریکایی آنچه خارج می‌شود منتج به این جمع‌بندی می‌شود که قرار می گذارند در آمریکا سرمایه‌گذاران و نخبگان آمریکایی نگذارند بوش رأی آورده و در ایران نیز نگذارند فردی که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم رأی بیاورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری تصریح کرد: اگر کسی علیه امنیت ملی کشور قیام کند به طور حتم با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: ارتباط جنابعالی با دو گروه مهم دیگر از جمله گروه بین المللی بحران که باز این گروه نیز توسط گروه سوروس اداره می‌شود، چیست؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر امور خارجه افزود: رئیس گروه بحران در اتاق شما چه کاری می کرد، در هتل کوبورک بلافاصله زمانی که در باز شد رئیس گروه بین الملل آمد، در کنار شما در بالکن هتل ایستاد و صدا و سیما این لحظه را شکار کرد که مستندات آن وجود دارد.

کریمی قدوسی ادامه داد: گروه بین المللی بحران 6 گزارش برای برجام تهیه کرد که گزارش شماره 3 آن براساس اسنادی می شود که متن توافق ایران در مذاکرات را به وجود می آورد، آقای ظریف شما مذاکره کردید یا متن توافق را آن ها دادند.

وی ادامه داد: این گروهی که مقر آن در بلژیک قرار داشته و چهره های متنفذ آمریکا و اروپا آن جا حضور دارند و پدر مالی آن جرج سوروس است 6 گزارش بنیاد سوروس همه برای ایران و حتی یک گزارش آن در خصوص نحوه تصویب برجام در کنگره آمریکا و مجلس قبلی بوده است.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه یکی از مسائل شورای روابط خارجی آمریکا و ارتباط وزیر با آن است، افزود: در همین چند سفر اخیر شما به آنجا رفتید و اعلام کردید که نه ایران و نه سعودی نمی توانند هژمون منطقه باشند، هژمون انقلاب اسلامی، اسلام ناب و هژمون سعودی ها اسلام وهابی است نه ایران و نه سعودی پس می شود هژمون آمریکایی ها.

وی گفت: خواهرخوانده چاتم هاوس قوی ترین اتاق فکر دنیا و اتاق فکر غیر آمریکایی در انگلیس طرح استعمارهای نو و فرانو را طراحی می کند که همان مرکز هم جناب عالی و جان کری را کاندید دریافت جایزه صلح می کند البته که شما تشریف نبردید اما این روابط عادی نیست.

کریمی قدوسی با بیان اینکه گروه سوم مورد ارتباط با شما نایاک یعنی گروه آمریکایی های ایرانی تبار مقیم آمریکا است، تصریح کرد: شما زمانی که به آن جا رفته و در تماس با آن ها و اطلاعات رد و بدل شده شاید به برخی مسائل توجه نکنید اما خروجی این ارتباطات به نفع چاتم هاوس، گروه نایاک و دوستان آن ها می شود.

وی با اشاره به اینکه رهبری چندی پیش نسبت به قطع امید، نسبت به کشورهای اروپایی تاکید کردند، افزود: اروپایی ها نگاه شک آلود داشته و نمی توان به آن ها اعتماد کرد، برجام هدف نیست بلکه وسیله است و اگر روزی متوجه شویم نتیجه ندارد آن را آتش می زنیم.

کریمی قدوسی گفت: رهبری تاکید کردند که بنده اشتباه کردم اجازه دادم وزیر امور خارجه ما با آن ها صحبت کند یعنی اختیاری دادم به کسی که نتوانست از این ظرفیت و اختیار ولی امر مسلمین به خوبی در پیچ تاریخ به نفع ایران استفاده کند هر چند که شما هم در یک جلسه کمیسیون امنیت نسبت به اقدام اشتباه خود در اعتماد شفاهی با جان کری تاکید کردید و این مسئله باعث بازگشت تحریم ها علیه ایران شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تمام اطلاعات اقتصادی کشور توسط دری اصفهانی روی میز سرویس های جاسوسی قرار گرفته و حتی موجودی انبارهای ما نیز برای ادامه دادن تحریم های هوشمندانه آن ها مطرح شده است.

نمایندگان مردم از پاسخ‌های ظریف قانع شدند

نمایندگان از پاسخ‌های محمدجواد ظریف در حوزه‌های باند نیویورک، حضور دوتابعیتی‌ها در هیات مذاکرات هسته‌ای و همچنین سفر به پاریس همزمان با برگزاری اجلاس منافقین با 67 رأی موافق، 119 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر قانع شدند.

پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنابراین مجلس سوالات آقای کریمی قدوسی را تأیید نمی‌کند و از پاسخ‌های وزیر امور خارجه قانع شدند.

گفتنی است، سوال دیگری که از سوی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرائت شد در حوزه این بود که چگونه و از چه طریقی 4 نفر دوتابعیتی در تیم کارشناسی و هیئت مذاکرات هسته‌ای نفوذ کردند و سوال آخر نیز در حوزه این بوده که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی همزمان با برگزاری اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی در پاریس به کشور فرانسه سفر می‌کنید و همچنین به صدا و سیما اجازه حضور در جلسه را نمی‌دهید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار