نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهید بهشتی و علم و صنعت؛

برخی از ورود روحانیت برای مطالبه دغدغه‌های مردم دچار وحشت شده‌اند

برخی از ورود روحانیت برای مطالبه دغدغه‌های مردم دچار ترس و وحشت شده‌اند و سعی بر به حاشیه راندن اصل حرکت و بزرگنمایی برخی حرکت‌های غلط فردی در آن مراسم با شکوه را دارند.
کد خبر: ۳۰۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹ - 02September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهید بهشتی و علم و صنعت در پی حوادث اخیر در مدرسه فیضیه قم نامه‌ای خطاب به علما، فقها و مراجع عظام تقلید نوشتند.

متن این نامه در ادامه آمده است:

«با عرض سلام و درود و تحیت الهی بر مراجع عظام، علما و فق‌های شهر مقدس قم و آرزوی توفیقات روزافزون

این نوشتار سخنی موجز و مختصر از طرف فرزندان بسیجی اسلام با شما بزرگان دین است. این سخن از جایگاه فرزندان مطالبه گر و انقلابی مرجعیت است که این منش را از شما بزرگواران به ارث برده‌اند و می‌خواهند چند کلامی صریح و دلسوزانه با شما بزرگواران، درد دل خود را بیان کنند:

در این برهه حساس تاریخی، شجره طیبه انقلاب اسلامی با وجود تمامی هجمه‌ها و کارشکنی‌های دشمنان اسلام، در آستانه‌ی 40 سالگی که سن بلوغ این نهضت عظیم تاریخی می‌باشد، قرار دارد. با وجود همه این دشمنی ها، قطار انقلاب مقدس اسلامی متوقف نشده و به سیر خود به سمت هدف اصلی نهضت، یعنی اتصال به حکومت جهانی حضرت ولیعصر (عج) ادامه می‌دهد.

در طول این مسیر الهی، ملّت ایران همواره با گردنه‌هایی سخت و هولناک رو به رو بوده که البته با سربلندی و موفقیت همه آن‌ها را پشت سر گذاشته است. ملت ایران، امروز با یکی از سخت‌ترین و مهمترین این معضلات یعنی مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. اژد‌های هفت سر فساد به همراه کسالت و رخوت و بعضاً امتناع برخی از مسئولین نسبت به مبارزه با آن نیز به این مشکلات دامن می‌زند.

همانطور که مستحضر هستید؛ انقلاب اسلامی از حوزه آغاز شده است و حوزه نیز با همراهی همیشگی مردم همواره پاسدار و مقوّم آن بوده است. به همین علّت انتظار می‌رود تا برای عبور از این پیچ تاریخی همچنان حوزه‌ی علمیّه همانند گذشته با کمال پویایی و شجاعت و با تمام وجود در عرصه جنگ اقتصادی به ایفای نقش فعال بپردازد و با اقدامات مختلف زمینه پیروزی در این جبهه پیچیده را فراهم آورد و همچنین با تکیه بر علوم الهی پاسخگوی نیاز‌های جدید مردم و انقلاب اسلامی باشد.

در تلاطم مسائل اقتصادی اخیر کشور که با نابسامانی‌های مدیریتی فعلی کشور همراه شده است، همه دلسوزان نظام با روحیه مطالبه گری از مسئولین صحبت‌هایی را انجام دادند و برخی از دانشجویان و دانشگاهیان و طلاب و روحانیون سراسر کشور برای اعتراض به این سوء مدیریت‌ها، تجمعاتی را راه اندازی کردند که البته همه این فعالیت‌ها در چارچوب قانون بوده و مجال را از ضد انقلاب، که همواره مترصد فرصتی است تا مانند مگس بر روی زخم‌های کشور بنشیند، گرفته است.

از مهمترین این تجمعات، تجمع طلاب و روحانیون در مبدأ جغرافیایی انقلاب اسلامی، یعنی مدرسه فیضیه قم بود. حال ما دانشجویان و بسیجیان به عنوان برادران طلاب انقلابی، تذکر می‌دهیم که مبادا دست‌های خباثت آلود دشمن و اتاق جنگ روانی او، اصل حرکت را به حاشیه ببرند. همانطور که پیش بینی می‌شد، برخی از ورود روحانیت برای مطالبه دغدغه‌های مردم دچار ترس و وحشت شده‌اند و سعی بر به حاشیه راندن اصل حرکت و بزرگنمایی برخی حرکت‌های غلط فردی در آن مراسم با شکوه را دارند.

البته که هیچ یک از این حرکت‌ها مورد تأیید انقلابیون و حتی سخنرانان جلسه نبوده و نخواهد بود. اینکه جنگ روانی دشمن و ضدانقلاب، نوک پیکان همه هجمه‌ها را سوی طلاب و روحانیت و سخنران جلسه نشانه می‌رود، حربه‌ای شیطانی است که نباید از دید چشمان تیزبین مراجع و انقلابیون پنهان بماند.

هرچند که بنابر مشیّت الهی یقیناً انقلاب اسلامی این مرحله را نیز با موفقیّت پشت سر خواهد گذاشت و موریانه‌های درخت تنومند نظام به هلاکت خواهند افتاد و زالوصفت‌های محافظه کار دنیادوست به مزبله‌ها خواهند افتاد. امّا یکی از لوازم این مبارزه و جهاد، شناخت دشمنان و به دوستی نگرفتن دشمنان و به دشمنی نگرفتن دوستان است.

ممکن است لحن سخنران در گوشه‌ای از برنامه نادرست بوده باشد، ولی اصل حرکت تجمعی طلاب و کلیات صحبت‌های سخنران، ترسیم بخشی از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی در مورد انتظارات از قوای سه گانه، حوزویان و دانشگاهیان بوده است و آن سخنان تماماً منبعث از اندیشه‌ی امامین انقلاب و دیگر بزرگان انقلاب بوده است.

اینکه بیان شد ریشه سکولاریزم در حوزه است به معنای سکولار بودن حوزه نیست و فقط به رخوت و انفعال اجتماعی این نهاد اشاره شده است که پیش از این نیز در سخنان و منویات رهبری تجلی داشت.

ما دانشجویان و بسیجیان ضمن حمایت از حرکات طلاب و روحانیون مبنی بر انتقاد و اعتراض نسبت به معضلات اقتصادی کشور، تداوم بلند شدن صدای روحانیت در این زمینه را ضروری می‌دانیم تا خدای ناخواسته حربه و جنگ روانی دشمن نتواند فشار بر طلاب و روحانیت را افزایش داده و این گونه حرکات مثبت را به فراموشی بسپارند.

در نهایت ضمن تشکر از مراجع عظیم الشأن و حساسیت ایشان در راستای اصولی بودن و همچنین بدون حاشیه برگزار شدن اقدامات انقلابی، اعتراض خود را نسبت به حواشی نادرست تمجع مدرسه فیضیه اعلام می‌داریم و همچنان از ایشان خواهشمندیم دانشجویان و طلاب انقلابی را در مسیر مطالبه گری نسبت به حوادث کشور از جمله معضلات و مشکلات اقتصادی و سوء مدیریت مسئولان و مدیران یاری نمایند.

والسلام علی من اتبع الهدی

رونوشت به دفتر آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار