ابراهیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف اصلی آمریکا از جنگ اقتصادی ایجاد یأس در مردم است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد یأس و ناامیدی در مردم اصلی‌ترین هدف آمریکایی‌ها از جنگ اقتصادی ست.
کد خبر: ۳۰۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 03September 2018

هدف بزرگ آمریکا از جنگ اقتصادی ایجاد روحیه یاس در مردم است«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، تلاش همه‌جانبه مسوولان به ویژه متولیان متخصص در حوزه اقتصاد را برای برون‌رفت از بحران‌های اقتصادی، ضروری دانست و اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی برای نجات اقتصاد کشور که می‌تواند مشکلات بزرگی همچون بیکاری، رکود و تورم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، قدم گذاشتن در مسیر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ اما در صورتی که تیم اقتصادی دولت به آن اعتقاد و برای عملیاتی شدنش برنامه داشته باشد.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه اقدامات ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا نیز چالش‌های اقتصادی کشورمان را دوچندان کرده است، افزود: برای پیروزی در جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها علیه ما به راه انداخته اند، 2 راه مهم وجود دارد که تلاش برای تثبیت قدرت اقتصادی با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و دیگری برنامه ریزی برای عملیات‌های ایذایی در جهت ناکام گذاشتن آمریکا در رسیدن به اهدافشان به واسطه تحریم‌هاست.

پورابراهیمی جذب نقدینگی را یکی دیگر از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و گفت: در شرایط کنونی کشور که بیش از هزار و 500 میلیارد تومان منابع در جامعه وجود دارد، جذب نقدینگی یکی از راه حل های مهم برای کاهش معضلات اقتصادی است که یقین داریم بانک‌ها با ارائه خدمات و تسهیلات کارآمد به مردم، می‌توانند نقش مهمی در جذب نقدینگی ایفا کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با توجه به نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی که معیشت آنها را در تنگنا قرار داده است، تصریح کرد: مردم از مسوولان مطالبات به حقی دارند و همه ما اعم از مجلس و دولت باید پاسخگوی آنها باشیم؛ لذا یکی از اساسی ترین اهداف تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه نیز تلاش بی وقفه برای کاهش نارضایتی های مردم است.

وی با اشاره به مذاکرات برجامی گفت: دستگاه دیپلماسی ما نباید در طول مذاکرات با دادنِ وعده های تحقق ناپذیر، کاهش مشکلات اقتصادی مردم را به برجام پیوند می‌زد. در واقع ظرفیت های فراوانی برای رونق اقتصادی در جامعه وجود دارد که دولتمردان از آنها غافل شده و تعامل با غرب را تنها راه کاهش مشکلات می‌دانند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان قرار دادن مردم در مقابل نظام  را یکی از اهداف مهم آمریکایی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: هدف اصلی آمریکا از جنگ اقتصادی ایجاد یاس و ناامیدی در مردم است؛ چراکه می‌خواهند مردم را به اصل انقلاب بدبین کرده و در مقابل نظام قرار دهند؛ لذا در این برهه از زمان که آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به ما شبانه روز در تلاش هستند، مسؤولان نباید حتی یک لحظه نیز غفلت کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار