قوانین جدید در خصوص کسر خدمت سربازان متاهل

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعلام کرد: از ابتدای سال 94، کسانی که متاهل بوده و وارد خدمت می شوند، به ازای همسر 3 ماه و هر فرزند نیز 3 ماه، کسر خدمت به آنان تعلق می گیرد. البته در هرصورت مدت خدمت این دسته از افراد کمتر از یک سال نخواهد بود.
کد خبر: ۳۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 09October 2014

قوانین جدید در خصوص کسر خدمت سربازان متاهل

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار سید حمید صدرالسادات در گفتگویی در خصوص آخرین خبرها و تحولات در خصوص خدمت سربازی گفت: براساس ابلاغیه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح، از ابتدای سال 94، مقررات مربوط به کسر خدمت متاهلان به مرحله اجرا در خواهد آمد.

قوانین جدید در خصوص کسر خدمت سربازان متاهل


وی افزود: مشمولان و سربازانی غایبی که ازدواج کرده و دارای فرزند هستند اگر تا قبل از مهر سال 94، به خدمت وارد شوند اضافه خدمت آنها بخشیده می شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، در خصوص کسر خدمت سربازان متاهل نیز اظهار داشت: از ابتدای سال 94، کسانی که متاهل بوده و وارد خدمت می شوند، به ازای همسر 3 ماه و هر فرزند نیز 3 ماه، کسر خدمت به آنان تعلق می گیرد. البته این افراد در هرصورت می بایست یک سال خدمت نمایند.

سردار صدرالسادات در پاسخ به این سئوال که آیا قانون جدید کسر خدمت سربازان متاهل شامل افرادی که درحال حاضر در خدمت به سر می برند نیز می شود؟ گفت: ستاد کل نیروهای مسلح در حال بررسی این موضوع می باشد و در صورت تصویب و ابلاغ اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، هم اکنون خدمت سربازی 21 ماه است، تصریح کرد: براساس اعلام ستادکل نیروهای مسلح مدت خدمت سربازی از ابتدای سال 94، 24 ماه  خواهد بود.

خارج شدن برخی از بیماری ها از معافیت دائم

صدرالسادات همچنین یادآور شد: مطابق قانون جدید مصوب سال 90، قرار شد آئین نامه رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی تدوین شود و به تصویب هیئت دولت برسد و سپس اعمال شود که این آیین نامه به تصویب رسید و از ابتدای مردادماه نیز به ما ابلاغ شد.

وی ادامه داد: شاکله قانون، آیین نامه قبلی است و انواع معافیت های پزشکی نیز در آن وجود دارد، اما برخی از بیماری ها که امکان بهبودی آنها وجود داشت از شمول معافیت دائم خارج شدند. به عنوان مثال مبنای آیین نامه قبلی برای معافیت پزشکی بابت ضعف دید چشم، مقطع دیپلم بود اما براساس قانون جدید، مقطع فوق دیپلم است. براساس قانون، شرایط اخذ معافیت پزشکی برای مشمولانی که دارای ضعف دید هستند کسانی که مدرک دیپلم دارند، مجموع دید دو چشم می بایست 8  به بالا و دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم نیز دید دو چشم شان باید 10 به بالا باشد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی یکی دیگر از موضوعات در آیین نامه جدید، به آن پرداخته شده است، تشکیل شورای پزشکی و پزشکان معاین می باشد که در قانون قبلی به این موضوع پرداخته نشده بود که براساس آن، افرادی که برای وارد خدمت شده و درخواست معافیت می کنند باید توسط پزشکانی که ما معرفی می کنیم، معاینه شوند.

سن بیش از 70 سال برای پدر مشمول، نیاز به تایید شورای پزشکی ندارد
 
سردار صدرالسادات در خصوص افزایش سن پدر در معافیت کفالت نیز اظهار داشت: یکی از معافیت های مقرر در قانون، معافیت پدر نیازمند مراقب است که براساس آن، فرد باید به سن خدمت سربازی رسیده، تک فرزند ذکور سالم بالای 18 سال باشد و دارای غیبت نیز نباشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، خاطرنشان کرد: اگر مشمول برادری داشته باشد که در شهر و یا کشور دیگر زندگی می کند که دسترسی به او سخت باشد، این معافیت شامل این فرد نمی شود.

وی، یادآور شد: اگر سن پدر مشمول، بیش از 70 سال باشد، نیازی به تایید شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی نیست و درخواست فرد برای معافیت مورد رسیدگی قرار می گیرد. اما اگر سن پدر کمتر از 70 سال و بیمار باشد درصورتیکه فرزند او غیبت نکرده و تک فرزند ذکور باشد و نیاز به مراقبت از پدر را شورای پزشکی سازمان تایید کند، این فرد معاف از خدمت می شود.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص شرایط غایبین نیز گفت: افرادی که مرتکب غیبت می شوند، برای ادامه تحصیل، خروج از کشور و استفاده از معافیت ها دچار مشکل می شوند؛ براساس قانون، غایبین اگر اضافه خدمت سنواتی نیز داشته باشند، تا 3 ماه غیبت اولیه به مدت 3 ماه و بیش از 3 ماه غیبت ، به مدت 6 ماه و بیش از یک سال غیبت، 6 ماه اضافه خدمت به علاوه معرفی به دادگاه صالح به اتهام فراری بودن، برای آنان در نظرگرفته شده است.

اضافه خدمت توسط فرماندهان بخشیده می شود

وی درخصوص بخشش اضافه خدمت نیز اعلام کرد: اگر فردی غیبت کرده و وارد خدمت شود، در صورتیکه خدمت او مورد رضایت فرماندهان باشند، توسط فرمانده تا رده سرلشگری و سرتیپی، بخشی از اضافه خدمت او در سنوات آخر خدمت، بخشیده می شود.

به گفته سردار صدرالسادات، براساس آیین نامه جدید که به تازگی به مراکز وظیفه عمومی در شهرستان ابلاغ شده است، اگر فردی غیبت کرده و مدارک مستندی ارائه دهد مبنی براینکه مقصر نبود، غیبت اولیه او بخشیده می شود.

ممکن است امریه ها حذف شود

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درخصوص امریه سربازان نیز گفت: نیروهای مسلح در صورتیکه به توان رزمی شان لطلمه وارد نشود، تعدادی از مشمولان را در اختیار دستگاه های دولتی قرار می دهند و سهیه این سازمان ها نیز توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعیین و طبق ضوابط آنان بکارگیری می شوند. البته ممکن است به دلیل کمبود نیروی مورد نیاز سازمان های نظامی، این امریه ها در آینده منتفی شوند.

صدرالسادات در خصوص تعویض کارت های پایان خدمت نیز گفت: هموطنان تا پایان سال مهلت دارند تا برای تعویض کارت های پایان خدمت خود به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند و درخواست های خود را ارائه دهند.

اسناد ارسالی فوتبالیست ها جعلی نبود

وی درخصوص ابطال کارت های معافیت فوتبالیست ها نیز بیان داشت: این افراد باید به خدمت اعزام شوند البته کارت های آنها جعلی نبوده و سازمان وظیفه عمومی ناجا براساس اسنادی که از دستگاه های مختلف به ما ارسال شده بود، کارت معافیت برای آنان صادر کردیم. به عنوان مثال اگر ثبت احوال مدارکی مبنی براینکه فردی تک فرزند بوده و سن پدرش نیز بیش از 70 سال است برای ما ارسال کند ما معافیت کفالت را برای این فرد صادر می کنیم.

این مقام ارشد انتظامی، خاطرنشان کرد: اگر ما به این نتیجه برسیم که اصالت این اسناد ارسالی مخدوش است، کارت ها را باطل اعلام می کنیم، در موضوع فوتبالیست ها مدارک جعلی کمی به دست ما رسید و اکثر مدارکی که توسط سازمان ها تایید شده و به دست ما رسیده بود، جعلی نبودند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
sins
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
آخه کسی که لیسانس گرفته الان بیکاره خرج بابا مامانشم رو دوششه سن باباش70 نیست تک فرزند ذکور هم هست در شرف ازدواجم هست جحوری بره سربازی؟یکی بمن بگه خرجارو کی تامین کنه؟لظفا بازنگری کنید تو قانون شما نیرو کار مفتی میخواین آسیبای اجتماعیشم بررسی کردید؟تاوانشو مردم بدبخت نباید بدهند یکی صدای مارو بشنوه طبق آیین نامه مرداد93 شماره چشم من یکی 8 است یکی 7.5 گفتن باید 8.25 باشه که معاف شی .این چه قانونیه؟ کسی که 0.25 کسری داره تو 8 نمره چیزی حساب نمیشه که آخه .خدایا دارم دیوونه میشم
نظر شما
پربیننده ها