مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان خبر داد؛

اعزام ۳۷ گروه جهادگر دانشجویی به مناطق محروم کردستان

«توحید رستمی» از اعزام ۷ هزار گروه جهادی به مناطق محروم در سراسر کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۷۵ گروه جهادی سهم استان کردستان و ۳۷ گروه جهادی از دانشجویان استان هستند که به این مناطق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۳۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ - 03September 2018

اعزام ۳۷ گروه جهادگر دانشجویی به مناطق محروم کردستانبه گزارش دفاع پرس از کردستان، «توحید رستمی» مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در رزمایش «سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲» که در قالب اعزام اردو‌های جهادی در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حضور در مناطق محروم و خدمات‌رسانی به مستمندان، مصداق محرومیت‌زدایی است.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های طرح اعتلای بسیج، برگزاری اردو‌های جهادی است، افزود: امسال تصمیم گرفتیم اردو‌های جهادی در هر عرصه‌ای که ورود کردند به مدت سه تا پنج سال در آن زمینه فقر و محرومیت را به حداقل برسانند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان بیان کرد: تربیت نیروی انسانی در طراز انقلاب هدف عمده اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم کشور است؛ چراکه دانشجویان با حضور درمناطق محروم و نقش‌آفرینی در عرصه‌های جهادی و کارآمدی انقلاب، نیروی تربیت شده در طراز و همسوی انقلاب خواهند شد.

رستمی، آشنایی دانشجویان با مناطق محروم و دل‌گرم شدن مردم روستا با دیدن دانشجویان خدمات‌رسان و دل‌سوز را از دیگر اهداف اعزام اردو‌های جهادی به این مناطق اعلام کرد و گفت: دانشجویان با دیدن فقر و محرومیت و دستان پینه‌بسته روستاییان نسبت به مردم بیشتر احساس مسئولیت می‌کنند؛ چون این دانشجویان قطعا مدیران آینده هستند و ضرورت دارد از نزدیک با درد مردم آشنا شوند تا در آینده احساس تکلیف کنند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رسالت بزرگ دانشجویان بسیجی در اردو‌های جهادی اشاره کرد و افزود: نشاط، امید و دلگرمی در دل روستاییان با دیدن کار‌های خداپسندانه دانشجویان بدون هیچ چشم‌داشتی ایجاد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، یکی از رسالت‌های بسیج دانشجویی را مطالبه‌گری دانست و گفت: این رسالت را مقام معظم رهبری بر دوش دانشجویان بسیجی نهاده است که صدای مردم را به گوش مسئولین رسانده و در نهایت محرومیت‌ها را مطالبه می‌کنند.

رستمی با بیان این‌که رزمایش «سپاهیان محمدرسول‌الله (ص) ۲» از تاریخ ۹ تا ۲۰ شهریورماه به مدت ۱۰ روز در سراسر کشور شروع شده است، اذعان کرد: در سطح کشور تعداد ۷ هزار گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند که از این تعداد، قریب به ۲۷۵ گروه سهم استان کردستان و ۳۷ گروه جهادگر دانشجویی هستند.

رستمی یادآور شد: در طول ۱۰ روز برگزاری رزمایش، گروه‌های جهادی در این مناطق به تناسب رشته تحصیلی خود، اقدامات عمرانی، فرهنگی، پزشکی، آموزشی و دامپزشکی را انجام خواهند داد.

وی از اعزام دانشجویان جهادگر به مناطق محروم «چاردولی» شهرستان «قروه» در اردوی جهادی امسال خبر داد و گفت: خواهران در بخش «دزج» و برادران در بخش «وینسار» هر روز در ۳۷ روستای تابعه این شهرستان حضور یافته و فعالیت خداپسندانه انجام می‌دهند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی کردستان عنوان کرد: اختتامیه اردو‌های جهادی را در مورخ ۲۱ شهریورماه سال جاری به یادواره شهدای بخش «چاردولی» و سرکشی از ۸۵ خانواده شهید شهرستان «قروه»، برگزار می‌شود.

رستمی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام کرد: تقاضا می‌کنم طی یک روز از اقدامات دانشجویان جهادگر دیدن کرده و صدای مردم را از نزدیک بشنوید.

وی در پایان دانشجویان بسیجی جهادگر را طبق فرمایش مقام معظم رهبری سفیران تلاش و خدمات رسانی عنوان کرد و افزود: اردو‌های جهادی، ذخیره‌ای برای قبر و قیامت شما عزیزان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار