نماینده ولی فقبه در استان کرمانشاه:

شرط طلبگی، اخلاص و نیت برای رضای خداوند است

آیت‌الله «مصطفی علما» گفت: شرط اول برای طلبگی، اخلاص و نیت برای رضای خداوند است، با این هدف که طلبه از همان ابتدای جوانی با تذهیب‌نفس خود را وقف راه خدا و دین خدا کند.
کد خبر: ۳۰۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ - 03September 2018

شرط طلبگی اخلاص و نیت برای رضای خداوند استبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز (دوشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه شهرستان «سرپل‌ذهاب»، اظهار داشت: شرط اول برای طلبگی، اخلاص و نیت برای رضای خداوند است، با این هدف که طلبه از همان ابتدای جوانی با تذهیب‌نفس خود را وقف راه خدا و دین خدا کند.

وی افزود: ذات طلبگی توأم با سختی‌ها و کمبود‌ها است که همین سختی‌ها و کمبودهاست که می‌تواند انسان‌های بزرگ را تربیت کند و قطعاً کسی که با چنین نیاتی خود را در راه خداوند وقف کند، خداوند نیز پاداش وی را خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: گذشتگان ما تلاش‌ها و ایثار‌های فراوانی را در این راه صرف کرده‌اند و امروز نیز وظیفه همه طلبه‌ها و روحانیون است که از این میراث ارزشمند یعنی حوزه‌های علمیه درست و صحیح نگهداری کنند.

وی افزود: حضور روحانیون عالم و عامل در هر جامعه‌ای بسیار مهم و غنیمت است و اثرات بسیاری در جامعه می‌گذارند؛ لذا حوزه‌ها باید به‌دنبال تربیت انسان‌های بزرگ و تاثیر‌گذار در جامعه باشند.

خاطرنشان می‌شود، در این نشست از زحمات حجت‌الاسلام «مختار سلیمانی» قدردانی و حجت‌الاسلام «مقداد یعقوبی» مدیریت حوزه علمیه شهرستان «سرپل‌ذهاب» را برعهده گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار