برگزاری چهل و سومین نشست هیات اجرایی «اوآنا» در تهران

چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ - 03September 2018

برگزاری چهل و سومین نشست هیات اجرایی «اوآنا» در تهرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه صبح امروز (دوشنبه 12 شهریورماه ) در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد.

بر اساس گزارش، مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌های 18 کشور شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان و ایرنا و مهر از جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت داشتند.


سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره‌های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.

آخرین و شانزدهمین مجمع عمومی اوآنا در آبان 1395 (2016 میلادی) در باکو برگزار و ریاست دوره‌ای آن از روسیه به جمهوری آذربایجان منتقل شد و قرار است کره جنوبی، ریاست دوره بعدی این سازمان رسانه‌ای را برعهده بگیرد.

در تشکیلات اوآنا، فعالیت مجمع عمومی، هیات اجرایی و کمیته‌های فنی خبری و اخلاقی پیش بینی شده است.

هیات اجرایی اوآنا متشکل از 13 عضو است که در دوره کنونی پنج خبرگزاری آذرتاج (جمهوری آذربایجان)، ایتارتاس (روسیه)، شین هوا (چین)، یونهاپ (کره جنوبی) و آناتولی (ترکیه)، ترکیب هیات رئیسه را تشکیل می دهند.

ایرنا (ایران)، ای.ای.پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، پی.‌تی.‌ای (هند)، کیودو (ژاپن)، ان.ان.ای (لبنان)، بی.ان.ای (بحرین) و وی.ان.ای (ویتنام) نیز دیگر اعضای هیات اجرایی اوآنا هستند.

کشورهای عضو اوآنا 56 درصد تولید ناخالص جهان، حدود 50 درصد تجارت جهانی، بیش از 60 درصد قلمرو آبی و بیش از 25 درصد حجم حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند.

اوآنا دو سوم گردش اطلاعات جهان را بر عهده دارد؛ ظرفیت‌هایی که در صورت همکاری موثر و هماهنگی بین اعضای سازمان قدرتمند رسانه‌ای اوآنا، می‌تواند انحصار خبر از سوی رسانه‌های غربی و جریان یک‌جانبه اخبار را بشکند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها