ذالفقاری در دیدار با سفیر سنگاپور در تهران:

آماده توسعه روابط با کشور‌های جنوب شرقی آسیا هستیم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: سند الحاق جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه «آسه آن» امضاء شده و ایران آماده توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب خود در حوزه‌های امنیتی به‌ویژه مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر و مهاجرت‌های غیر قانونی است.
کد خبر: ۳۰۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ - 03September 2018

آماده توسعه روابط با کشور‌های جنوب شرقی آسیا هستیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار «اونگ کنگ یانگ» سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران با اشاره با آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه جانبه با این کشور در سطوح کارشناسی و مقامات تصمیم گیرنده اظهار داشت: ایران تهدیدی برای هیچ یک از کشور‌های منطقه نیست و آمادگی تعامل منطقی با همه کشور‌های منطقه را داریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر پایبندی کشورمان به توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت: آمریکا برای حفظ منافع خود، همه کشور‌ها را تهدید می‌کند، اما جامعه جهانی باید اثبات کند به تعهدات خود پایبند و مانع یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است.

ذوالفقاری با بیان اینکه تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه ایران موجب فشار به تجار و سایر کشور‌ها برای تعامل با ایران است، افزود: تلاش ایران در حوزه اقتصادی این است که در آینده تحت تاثیر این اتفاقات قرار نگیرد و تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از این فرصت برای اصلاح امور اقتصادی است.

وی گفت: هدف آمریکا از ترویج ایران هراسی فروش سلاح‌های خود و تصاحب ثروت کشور‌های منطقه و ترتیبات سیاسی در راستای منافع خود است. در حالی که آمریکایی‌ها می‌دانند ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و هرگز بدنبال سلاح هسته‌ای نبوده و تهدیدی برای هیچیک از کشور‌های منطقه نمی‌باشد، اما با عملیات روانی و اقدامات مستقیم و غیر مستقیم روند بی ثباتی در منطقه را پیگیری می‌کند.

ذوالفقاری افزود: تداوم جنگ‌های منطقه به دلیل حمایت آمریکا و متحدانش از این مناقشات استمرار یافته و در شرایط کنونی جهان متاسفانه ساز و کاری در نظام بین الملل برای خاتمه این جنگ‌ها وجود ندارد.

وی همچنین از مقامات کشور سنگاپور برای سفر به ایران و توسعه همکاری‌های بیشتر دعوت کرد.

اونگ کنگ یانگ سفیر اکرودیته سنگاپور در تهران نیز با ابراز خرسندی از تعامل با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از تجارب ایران در مبارزه با تروریسم در شرق آسیا تاکید کرد و گفت: از ابتکار ایران برای توسعه روابط دو کشور استقبال می‌کنیم و دارای حوزه‌های مشترک برای همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم.

وی همچنین تمایل تجار و بازرگانان سنگاپور برای افزایش مراودات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و خواستار توسعه همکاری‌های دو کشور شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها