سؤال بی‌ادبانه مجله تایم از امام خمینی(ره)

شما زندگی خیلی منزویانه‌ای داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین‌ا‌‌لمللی را مطالعه نکرده‌اید، تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و داد و ستد یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید.
کد خبر: ۳۰۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ - 09October 2014

سؤال بی‌ادبانه مجله تایم از امام خمینی(ره)

به گزارش دفاع پرس، سؤال بیادبانه گزارشگر مجله تایم از امام خمینی: شما زندگی خیلی منزویانهای داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بینالمللی را مطالعه نکردهاید، تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و داد و ستد یک زندگی اجتماعی درگیر نبودهاید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمیتوانید درک کنید؟

پاسخ هوشمندانه امام خمینی به خبرنگار مزبور: ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسایل جهان سنجیده میشده است را شکستهایم.

ما خود چهارچوب جدیدی ساختهایم که در آن عدل، را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفتهایم از هر عادلی دفاع میکنیم و بر هر ظالمی میتازیم، حال شما اسمش را هر چه میخواهید بگذارید.

ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت. امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند،

نه بر پایه نفوذ سرمایهداران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمیدانم و بهتر است که ندانم.

 

منبع:روضه نیوز

 

 


نظر شما
پربیننده ها