واشنگتن و متحدانش از نقشه تقسیم سوریه دست نکشیده‌اند

یک خبرنگار تحقیقی آمریکایی ضمن پیش‌بینی استفاده واشنگتن و متحدانش از کلاه‌سفید‌ها برای اجرای یک سناریوی ساختگی در ادلب، گفت: غرب هنوز کارش با سوریه تمام نشده است.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰ - 04September 2018

خبرنگار تحقیقی آمریکایی: واشنگتن و متحدانش از نقشه تقسیم سوریه دست نکشیده‌اندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پیرسون شارپ، تحلیلگر سیاسی و خبرنگار تحقیقی شبکه تلویزیونی محافظه‌کار «وان امریکن نیوز» (One American News) در گفت‌وگویی اظهار داشت: آمریکا و متحدانش از نقشه خود برای تقسیم سوریه و کنار زدن بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، دست نکشیده اند.

شارپ افزود: آمریکا و متحدانش احتمالاً برای دستیابی به این هدف خود، یک حمله شیمیایی تحریک آمیز را طراحی کرده اند و به دست تروریست ها و کلاه سفیدهای بدنام آن را اجرا خواهند کرد.

این خبرنگار در این باره گفت: غرب هنوز کارش با سوریه تمام نشده است. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بارها از تمایل خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاک سوریه سخن گفته است، بسیاری از اعضای دولت وی با این نظر او موافق نیستند. به نظر می رسد تصمیم گیرندگان پشت صحنه در کابینه ترامپ نیز همین افراد باشند.

پیرسون همچنین افزود: تغییر رژیم هدف نهایی (کشورهای غربی) در سوریه است.

همزمان با آماده شدن ارتس سوریه برای آزدسازی ادلب از چنگ 70 هزار تروریست مسلح (تحت حمایت غرب)، آمریکا و متحدانش برای مانع تراشی بر سر راه این هدف به تکاپو افتاده اند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ بیست و دوم اوت مدعی شد دولت سوریه احتمالاً در تدارک یک حمله شیمیایی در ادلب است.

بولتون همچنین تهدید کرد پاسخ آمریکا به این اقدام (ادعایی) نیروهای دولتی سوریه سریع و بجا خواهد بود. مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی این اظهارات را بیان می کرد که مدتی پیش از آن، ترامپ از تصمیم خود برای لغو برنامه کمک مالی 200 میلیون دلاری به بازسازی سوریه خبر داده بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در جریان یک گردهمایی در ایالت اوهایو که ماه گذشته میلادی برگزار شد، وعده داد «خیلی زود» نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند.

وزارت دفاع روسیه نیز در پاسخ به تهدیدهای بولتون، به آمریکا و متحدانش درباره اجرای سناریوی ساختگی حمله شیمیایی در سوریه به منظور توجیه کردن حمله به این کشور، هشدار داد.

آمریکا و متحدانش از زمان راهیابی ترامپ به کاخ سفید، دو بار خان شیخون و دومای سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده اند. بهانه آمریکا و متحدانش برای حملات موشکی نیز گزارش های ثابت نشده و بی اساسی بود که دولت سوریه را به استفاده از حملات شیمیایی علیه شهروندان این کشور متهم می کرد.

شارپ در ادامه تصریح کرد: ادلب آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه است. تروریست ها سالهاست که این استان را تحت کنترل دارند و با از دست دادن این پایگاه دیگر جایی نخواهند داشت. بنابراین آنها در تلاشی مذبوحانه برای نجات خودشان هستند. بهترین راه حل نیز چنگ انداختن به یک حمله ساختگی است. ما نمونه آن را ابتدا در خان شیخون و سپس در دوما دیده ایم. این حیله (تروریست ها و حامیان غربی آنها) جواب می دهد: تظاهر کنید که توسط دولت سوریه هدف حمله شیمیایی قرار گرفته اید. پس از آن غرب برای حمله به نیروهای سوری و نجات دادن تروریست ها دست به کار می شود.

این خبرنگاری تحقیقی افزود: ما می دانیم که غرب در سوریه منافعی دارد و برای حفظ آنها تلاش می کند. ما همچنین می دانیم که آنها (کشورهای غربی) در حال حاضر با گروه‌های تروریستی همکاری می کنند. برای مثال، گروهک تروریستی «شیران شرق» که توسط آمریکایی ها در کمپی نزدیک پایگاه آمریکایی التنف آموزش دیده اند، در تدارک حملات تروریستی در تدمر (پالمیرا) هستند.

این تحلیلگر آمریکایی همچنین به این نکته اشاره کرد که پایگاه های اصلی آمریکا در سوریه –از قبیل التنف و الحسکه– به طور عجیبی در مناطقی در نزدیکی تحت کنترل تروریست ها ایجاد شده اند. هر زمان که نیروهای دولت سوریه تلاش کرده اند پایگاه های تروریست های مسلح را در این مناطق نابود کنند، آمریکا دمشق را تهدید به حمله کرده است.

منبع: صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار