مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

دانشگاه‌ و اساتید می‌توانند نقش ارزشمندی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان گفت: نیاز است از ظرفیت دانشگاه‌‌ها استفاده شود؛ زیرا دانشگاه‌ و اساتید ارزشی و ولایی ما می‌توانند نقش ارزشمندی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند.
کد خبر: ۳۰۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ - 04September 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با حجت الاسلام «سید علی طاهری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دانشگاه‌ و اساتید می‌توانند نقش ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا نمایند

در ابتدای این دیدار سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: ماموریت اصلی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جلوگیری از فراموش شدن و تحریف ارزش‌های دفاع مقدس است؛ زیرا دفاع مقدس یک دانشگاه عظیم و گنجینه تمام نشدنی است که در وجود جامعه اسلامی نهادینه شده و آموزه های بسیار گرانقدری را به جامعه ما تزریق می کند.

وی افزود: اقدامات بسیار شایسته‌ای در بخش اسناد و مدارک، مستندسازی، چاپ کتب و برگزاری مراسمات مرتبط با دفاع مقدس صورت گرفته و خروجی ها و محصولات فرهنگی و ادبی خوبی هم تولید شده که نیاز است از ظرفیت دانشگاه در انتقال این خروجی‌ها به دانشجویان و جوانان استفاده شود؛ زیرا دانشگاه‌ها و اساتید ارزشی و ولایی ما می‌توانند نقش ارزشمندی در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا کنند.

جمشیدی گفت: ارائه 2 واحد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه ها فرصت مغتنمی است که بتوانیم این ارزش‌ها را نهادینه کنیم و دانشگاه نیز باید نسبت به تقویت کمی و کیفی ارائه این درس اهتمام بیشتری داشته باشد.

این مسئول در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان گفت: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در راستای ارج نهادن به ایثارگری و حماسه آفرینی های رزمندگان و شهداست که به عنوان مطالبه اصلی مردم ولایتمدار و خانواده معظم شهدا و ایثارگران است لذا از شما به عنوان عضو شورای هماهنگی حفظ آثار انتظار است که در جلسات و تریبون‌های موجود از ساخت مرکز فرهنگی حمایت کنید.

در ادامه حجت‌الاسلام «سید علی طاهری» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در راستای همکاری دوجانبه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی کامل را دارد.

وی افزود: در سال‌های اخیر با گسترده شدن فضای مجازی مجموعه گسترده‌ای علیه ارزش‌ها ایجاد شده است که این موضوع، مسئولیت همه رده‌های ارزشی و دلسوزان نظام و انقلاب را بیشتر می‌کند، لذا کار در این عرصه بسیار حساس و دشوار شده و باید تلاش مضاعف و مبتکرانه و خلاقانه صورت بگیرد و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود کار را دنبال کنیم و در این راستا لازم است جلسات هم اندیشی با حضور اساتید و صاحب نظران اهل فن برای پیوند های ارزشی و جدید و آینده تشکیل شود.

در پایان مقرر شد در مقوله های جاری و فرهنگی تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی و حفظ آثار دفاع مقدس تدوین و با نظر کارشناسان دو طرف امورات اجرایی شود.

دانشگاه‌ و اساتید می‌توانند نقش ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا نمایند

دانشگاه‌ و اساتید می‌توانند نقش ارزشمندی برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا نمایند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار