فرمانده سپاه آذربایجان شرقی:

بسیج یک نیروی مردمی کارآمد است

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: بسیج به عنوان نیروی مردمی کارآمد باید خود را در جامعه نشان دهد.
کد خبر: ۳۰۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ - 04September 2018

رزمایش بزرگ سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) در استان برگزار می‌شودبه گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عابدین خرم» فرمانده سپاه آذربایجان شرقی با اشاره به شروع رزمایش سراسری «اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص)» از 9 شهریورماه در تبریز، اظهار داشت: بسیج به عنوان نیروی مردمی کارآمد باید خود را در جامعه نشان دهد که در اولین مرحله این رزمایش، گروه‌های جهادی خدمت‌رسان، به مناطق حاشیه‌نشین استان اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عرصه‌های کار در مناطق حاشیه‌نشین از قبل شناسایی شده است، ادامه داد: جمعیت متراکمی در حاشیه شهرها داریم که چیزی حدود 300 هزار نفر را در استان شامل می‌شود. این مناطق عمدتاً کم‌برخوردار و محروم هستند که نیازهای اساسی و جدی دارند، اما خدمات مناسبی هم ندارند.

وی از اعزام گروه‌های جهادی در مناطق مختلف استان از 9 تا 29 شهریور به حاشیه شهرهای استان خبر داد و ابراز داشت: گروه‌های پزشکی و بهداشتی به صورت رایگان خدمات می‌دهند، ضمن اینکه خدمات آموزشی و عمرانی از جمله ساخت و مرمت خانه‌های محروم، پروژه‌های آب و فاضلاب شهری، احداث کانال هدایت آب‌های سطحی، رسیدگی به مدارس حاشیه شهرها با مرمت، تعمیرات و رنگ آمیزی و نشاط آور کردن کلاس‌های درس برای مهرماه نمونه‌ای از این خدمات است.

سردار خرم مرحله دوم رزمایش را ارتقای امنیت در قالب گردان‌های بیت‌المقدس مطرح کرد و گفت: ۴۰ گردان بیت‌المقدس در سراسر استان به صورت سازمانی فراخوان شده‌اند که ابتدا تمرینات پیاده‌روی تاکتیکی شبانه و روزانه در داخل و خارج شهرها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفتی، جذبی و هم‌افزایی سازمانی توسط بسیجیان انجام خواهد شد که این مرحله در ۲۲ شهریورماه به صورت ۲۴ ساعت آغاز خواهد شد که با شروع این مرحله، ایجاد امنیت، تزریق یاس بر دشمنان و روحیه‌بخشی به آحاد جامعه هدف ما است.

وی ادامه داد: محور سوم رزمایش تجمع ۳۰ هزار نفری در تبریز در یکی از روزهای دفاع مقدس برای تجدید میثاق با فرمانده‌کل نیروهای مسلح خواهد بود که این موضوع جلوه‌ای از شکوه، عظمت و بزرگی ایران اسلامی توسط بسیجیان را به نمایش خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی هدف از این رزمایش را مایوس سازی دشمن برای جلوگیری از هرگونه اقدام علیه ملت و نمایش قدرت مردم ایران دانست و متذکر شد: حفظ انسجام و آمادگی روحیه بخش بسیجیان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی از دیگر اهداف این رزمایش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها