فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان خبر داد؛

برگزاری رزمایش بزرگ «سپاهیان محمد (ص) 2» با حضور ۲۰ هزار بسیجی در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: رزمایش بزرگ «سپاهیان محمد (ص) ۲» اوایل مهرماه با حضور ۲۰ هزار نفر از بسیجیان فعال گردان‌‌های عاشورا، امام حسین (ع)، بیت المقدس و کوثر در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ - 04September 2018

برگزاری رزمایش بزرگ سپاهیان محمد (ص) ۲ با حضور ۲۰ هزار بسیجی در همدانبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره سرباز بزرگ اسلام رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، اظهار داشت: با توجه به سالروز عملیات ۱۱ شهریور سال ۶۰ که پس از شهادت دولتمردان، دشمنان با طراحی عملیاتی در غرب کشور قصد براندازی نظام را داشتند، سپاهیان استان همدان با حضور در منطقه بازی‌دراز و قراویز نقش آفرینی کردند و اجازه ندادند دشمنان به هدف شوم خود دست پیدا کنند.

وی افزود: به مناسبت سالگرد رشادت های سپاهیان همدان در این روز، مراسم بزرگداشتی با حضور سردار عامری ساعت ۱۷ روز پنجشنبه ۱۵ شهریور در مسجد امام خمینی (ره) سعیدیه و عصر همان روز در دبیرستان ابن سینا و بعد از نماز مغرب و عشا یادواره شهدای پیشاهنگی  با حضور حجت‌الاسلام «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در مسجد قدس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: نقش رزمندگان همدان در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین بسیار تعیین کننده بود و یکی از عوامل جلوگیری از نفوذ در غرب کشور بوده است.

وی با اشاره به رزمایش بزرگ عاشورایی سپاهیان محمد (ص) ۲ در کشور عنوان کرد: این رزمایش برگرفته از حماسه دفاع مقدس بوده است.

مجیدی درباره وجه تسمیه رزمایش نیز گفت: در سال های نخستین شروع جنگ و نیاز حضور نیروهای مردمی در جبهه‌های حق علیه باطل، نیروهای مردمی را در قالب سپاهیان مهدی (عج) و محمد (ص) در سال های مختلف اعزام داشتیم.

این مسئول با اشاره به رشادت‌های شهید حسن صوفی در ساماندهی و اعزام رزمندگان به جبهه‌ها، عنوان کرد: در ابتدا رزمندگان به صورت ۵ لشکر و سپس ۱۰ لشکر به جبهه‌ها اعزام می‌شدند که در یکی از این اعزام‌ها نیز مقام معظم رهبری شخصاً حضور داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: رزمایش بزرگ سپاهیان محمد (ص) ۲ در ۳۲ استان کشور بزرگ خواهد شد که پیش بینی می شود، ۷۰۰ هزار نفر بسیجی در این رزمایش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان های تهران و البرز ۱۰۰ هزار نفر در رزمایش شرکت خواهند کرد، تاکید کرد: سهمیه استان همدان ۲۰ هزار نفر نیروی بسیجی خواهد بود که تلاش داریم با استانداری و دستگاه‌های اجرایی هماهنگی لازم را به عمل آوریم.

مجیدی با بیان اینکه رزمایش در سه محور برگزار می شود، عنوان کرد: از ۹ تا ۲۹ شهریورماه رزمایش در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود که شنبه ۱۷ شهریور در تمامی ۱۰ شهرستان همدان به صورت یک روزه این رزمایش برگزار خواهد شد.

وی درباره مرحله دوم رزمایش نیز بیان داشت: به کارگیری ۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی در کل کشور دومین مرحله رزمایش است که سهمیه استان همدان ۲۵۰ گروه است که از امروز کار ساماندهی آنان آغاز شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره جزئیات گروه‌های جهادی در استان گفت: ۱۳۶ گروه از بسیج محلات، ۲۳ گروه پزشکی، ۵ گروه مهندسی عمران، ۳۶ گروه مهندسی کشاورزی، ۲۰ گروه بسیج طلاب، ۲۰ گروه بسیج دانش آموزی و ۲۰ گروه بسیج دانشجویی در مجموع ۵ هزار نفر به مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار شهرها اعزام و اقدامات جهادی انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود که از این تعداد گروه جهادی، ۵۰ هزار نفر از مردم خدمات دریافت کنند.

مجیدی تاکید کرد: هدف از برگزاری این رزمایش نمایش قدرت نیروهای بسیجی است و نشان دهیم همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی، با اعزام نیروها برای مقابله با دشمن، امید را در دل ها تزریق می‌کردیم با برگزاری این رزمایش نیز امید را در دل مردم و یاس و ناامیدی را در دل دشمنان خواهیم ریخت.

وی با تاکید بر بازتاب رسانه‌ای خوب رزمایش، تصریح کرد: هرچه در بازتاب این رزمایش بهتر عمل کنیم، اثرات و نتایج خوبی را برداشت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان درباره مکان برگزاری رزمایش گفت: درصدد هستیم مکانی را انتخاب کنیم که بتوانیم حجم زیادی از مردم را برای بازدید در این مکان جمع آوری کنیم.

این مسئول با بیان اینکه ۵ هزار نفر از بسیجیان خواهر هستند، بیان داشت: تلاش می‌کنیم بیشتر نیروهای خانم از مرکز استان باشند تا مشکل تردد نیروهای شهرستانی برطرف شود.

مجیدی در پایان درباره رژه ۳۱ شهریور نیز گفت: به دلیل همزمانی رژه با سوم عاشورا، در جلسات آینده درباره برنامه‌ریزی‌های این رژه تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار