در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

مخالفت نمایندگان با تشکیل نهادی مشابه جهاد سازندگی

کلیات طرح عمران و توسعه روستایی کشور که منجر به تشکیل سازمان توسعه و عمران روستایی کشور می‌شد، مورد تایید مجلس قرار نگرفت.
کد خبر: ۳۰۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ - 04September 2018

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 13 شهریورماه) به ریاست علی لاریجانی و با حضور حداکثری نمایندگان آغاز بکار کرد.

در این جلسه بررسی کلیات «طرح جامع عمران و توسعه روستایی کشور» در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در نهایت به تصویب نرسید.

بر اساس این طرح که با امضای ۸۷ نماینده تهیه شده است، قرار بود «سازمان توسعه و عمران روستایی کشور» با ادغام سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان تعاون روستایی ایران، سازمان امور عشایری کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور، معاونت راه روستایی وزارت راه و شهرسازی، شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی، مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها و نهاد‌های مشابه آن زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی تأسیس شود؛ این سازمان مشابه نهاد «جهاد سازندگی» تعریف شده بود که از ابتدای انقلاب اسلامی تا اواسط دهه ۷۰ مسئولیت خدمات‌رسانی و عمران مناطق محروم را بر عهده داشته است.

در جلسه علنی امروز، کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام مخالفت با کلیات این طرح، آن را مغایر با احکام برنامه ششم توسعه و دارای بار مالی توصیف و تأکید کرد: به هم ریختن ساختار اداری کشور منجر به اختلال در روند خدمات‌رسانی به روستا‌ها می‌شود.

نماینده دولت نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.

در نهایت کلیات طرح جامع عمران و توسعه روستایی کشور که در ۳۱ ماده تهیه شده است، به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۶۲ رأی موافق، ۱۵۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن با کلیات آن مخالفت کردند؛ به این ترتیب این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار