سردار اشتری در جمع فرماندهان و مدیران عالی ناجا تاکید کرد؛

لزوم حمایت همه‌جانبه دولت از ناجا

فرمانده نیروی انتظامی مجموعه ناجا را دارای اقتدار و هوشمندی و آماده اجرای مأموریت‌ها دانست و گفت: باید حمایت‌های لازم از سوی دولت و سایر سازمان‌ها از نیروی انتظامی برای ارتقاء توان عملیاتی آن صورت پذیرد.
کد خبر: ۳۰۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 04September 2018

لزوم حمایت همه جانبه دولت و سایر سازمان‌ها برای ارتقاء توان عملیاتیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح امروز در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا که در ستاد ناجا برگزار شد، با تبریک عید سعید غدیر خم و خیر مقدم به وزیر کشور و کلیه فرماندهان و معاونان ارشد نیروی انتظامی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش، مروری بر عملکرد ماه‌های گذشته، ارتقاء آمادگی‌ها برای اجرای مأموریت‌ها در نیمه دوم سال و بررسی موضوعات صیانتی کارکنان است.

وی افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، در ماه‌های آینده باید آمادگی‌های خود را ارتقاء دهیم تا بتوانیم مأموریت‌ها را به نحو احسن اجرا کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به شرفیابی فرماندهان نیرو‌های مسلح به محضر رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار فرمودند «اولویت‌های خود را در اول هر سال مشخص و برای هر کدام مسئولی انتخاب کنید که اهداف آن‌ها را پیگیری کند»؛ بر همین اساس اولویت‌های خود را در سال 97 مشخص و در شرفیابی خدمت ایشان مجدداً این اولویت‌ها را قرائت کردیم که مورد تأیید معظم له قرار گرفت.

این مقام عالی انتظامی کشور افزود: اشراف اطلاعاتی با تأکید بر پیچیدگی و مدیریت بر موضوعات، ارتقاء توان عملیاتی در حوزه‌های مأموریتی ازجمله مرزبانی، یگان ویژه و انتظامی، ارتقاء کمّی و کیفی و تحول در مأموریت‌ها، تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مقابله با آسیب‌ها با تأکید بر مفاسد اخلاقی، کاهش تلفات جاده‌ای و مسئول‌سازی سازمان‌ها و... ازجمله اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری به شمار می‌آید.

سردار اشتری گفت: این اولویت‌ها از شروع سال، مد نظر مسؤولان و فرماندهان قرار گرفت و با آمادگی کامل این مأموریت‌ها را به انجام رسانده‌ایم.

وی به برگزاری جلساتی در شورای امنیت کشور اشاره و تصریح کرد: بررسی حوادث از دی ماه سال گذشته تاکنون نشان می‌دهد که در این مدت نیروی انتظامی بار مضاعفی متحمل شده است به طوری که بخش عمده توان و ظرفیت خود را معطوف به این حوادث کرده‌ایم.

فرمانده ناجا قدردانی وزیر کشور از نیروی انتظامی را موید سنگینی بار مسئولیت این نیرو برشمرد و گفت: امیدواریم با ارتقاء توان عملیاتی و البته افزایش حمایت‌ها از سوی وزیر کشور و دولت بتوانیم به نحو مطلوب با حوادث احتمالی مقابله کنیم.

وی بررسی موضوعات صیانتی در ناجا را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد و گفت: بحمدالله با اقدامات خوبی که در قرارگاه صیانت انجام شده، پیشرفت خوبی در این زمینه صورت گرفته و آسیب‌ها شناسایی شده است.

این مقام عالی انتظامی کشور مجموعه ناجا را دارای اقتدار، هوشمندی و آماده اجرای مأموریت‌ها دانست و تصریح کرد: البته باید حمایت‌های لازم از سوی دولت و سایر سازمان‌ها از این نیرو برای ارتقاء توان عملیاتی آن صورت پذیرد.

سردار اشتری در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد هجمه و فضاسازی هدفمند علیه نیروی انتظامی هستیم که این هجمه‌ها بیانگر حرکت و عملکرد پلیس در مسیر صحیح است.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریت‌های نیروی انتظامی، افزود: پلیس در اقصی‌نقاط کشور از نقطه صفر مرزی تا دل شهر‌ها و روستا‌ها مشغول خدمتگزاری و انجام وظیفه است.

فرمانده ناجا بیان کرد: خوشبختانه به لطف الهی و استعانت از رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا شاهد اقتدار و آمادگی حداکثری پلیس در حوادث و شرایط مختلف هستیم که البته باید توان عملیاتی و آمادگی خود را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری ادامه داد: دشمن به دنبال القاء و تزریق ناامیدی به جامعه و ناامن جلوه دادن کشور است؛ لذا باید در مقابل توطئه و دسیسه‌چینی آن‌ها هوشیار باشیم.

وی بر لزوم اتخاذ رویکرد‌های پیشدستانه و پیشگیرانه توأم با هوشیاری در مواجهه با حوادث تأکید کرد و گفت: آموزش، روزآمدی در تجهیزات در کنار نیروی انسانی با انگیزه و کارآمد، موثر و راهگشاست.

سردار اشتری در ادامه خطاب به فرماندهان، روسا و معاونان ناجا، تاکید کرد: با آحاد کارکنان در تعامل و ارتباط باشید، درد دل‌ها را بشنوید و تعامل و رفتار «پدرانه»، «دلسوزانه» و «حمایت‌گرانه» با کارکنان داشته باشید.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: توکل، ایمان، روحیه معنوی، اعتقاد و التزام به اسلام و انقلاب از شاخصه‌های بارز فرماندهان و کارکنان ناجا است؛ بنا بر این باید سرمایه ارزشمند انسانی را قدر بدانیم و برای ارتقاء روحیه کارکنان تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: در راستای ارتقاء روحیه کارکنان به دنبال بهبود وضعیت معیشتی این عزیزان هستیم که در این راستا گام‌های مطلوبی برداشته شده و این اقدامات با قوت ادامه دارد. همچنین مطالبات کارکنان در پروژه‌های «عطر گل یاس» و... تا پایان امسال پرداخت می‌شود.

سردار اشتری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اقدام برخی در هتک حرمت به پلیس، عنوان کرد: به هیچ عنوان توهین و بی‌احترامی به مأموران پلیس را برنمی‌تابیم و در مواجهه با چنین رفتار و رویکرد‌هایی با جدیت و بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به اتفاق اخیری که در محور شیراز – کازرون افتاد و منجر به هتک حرمت مأمور پلیس شد، عنوان کرد: در این خصوص نیز تعرض‌کنندگان و ضاربان پلیس شناسایی و دستگیر شدند و موضوع به جد از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: پیگیری چنین مواردی موجب دلگرمی کارکنان و مردم می‌شود و در کنار این مهم، برای تعرض‌کنندگان نیز درس عبرتی خواهد بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار