انفجار مین در جشن عروسی و قربانی شدن یک کودک!

فرماندار شهرستان هیرمند به تشریح انفجار مین در مراسم عروسی پرداخت و تعداد قربانیان و مجروحین این حادثه پرداخت.
کد خبر: ۳۰۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰ - 10October 2014

انفجار مین در جشن عروسی و قربانی شدن یک کودک!

به گزارش دفا ع پرس، محمد پیری در این باره افزود: براساس تحقیقات اولیه شیء شبیه به مین قدیمی که در زیر موزائیک محل آشپزی این عروسی مدفون بود احتمالاً بر اثر حرارت ناشی از آتش پخت وپز به یکباره منفجر شد.

 

وی گفت: متأسفانه یک کودک که در نزدیک محل حادثه بوده در دم کشته و حدود چهار نفر نیز مجروح شدند که حال عمومی یک نفر وخیم و سه نفردیگر مطلوب گزارش شده است.

 

رئیس شورای تأمین شهرستان هیرمند با بیان اینکه پس از وقوع این انفجار برخیها با شایعهپراکنی سعی در متشنج کردن جو آرام حاکم بر منطقه کردند این انفجار را به عامل انتحاری نسبت دادند، تصریحکرد: به هیچ وجه خبر انفجار توسط عامل انتحاری صحت ندارد و این موضوع در دست بررسی بوده و با این افراد برخورد خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به همجواری شهرستان هیرمند با کشور افغانستان و تردد مرزی که در سالیان قبل صورت میگرفته امکان ورود یکسری از چیزها از قبیل سلاح و مهمات جنگی وجود داشته است.

 

آخرین وضعیت مجروحان حادثه انفجار مین در عروسی

دکتر رفعت در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، دراین باره گفت:هیچگونه تماسی مبنی براینکه حادثه انفجار یا چیزی شبیه به این، در هیرمند اتفاق افتاده و فرد یا افرادی مجروح شدهاند با مرکز فوریتهای پزشکی ۱۱۵ هیرمند صورت نگرفته بود و همکاران ما زمانی از خبر مطلع شدند که همراهان مجروحان به اتفاق مجروحان به مرکز مراجعه میکنند.

 

مجروحان را ازکنار جاده جمع آوری کردیم

وی در پاسخ به این سوال که از زمان مطلعشدن همکاران شما تا رسیدن به محل حادثه و رسیدگی به مجروحان چقدر طول کشید، اظهارکرد: پس از اعزام همکاران به محل حادثه، مأموران از ورود همکاران ما به محل حادثه ممانعت به عمل آورند و لاجرم چهار نفر ازمجروحان حادثه، از کنار جاده جمعآوری و دو نفر دیگر نیز توسط مردم و بستگان مجروحان به ما تحویل داده شدند اما اینکه تعداد مجروحان این حادثه چقدر بود، اطلاعی نداریم.

 

مسئول فوریتهای پزشکی دانشگاه علومپزشکی زابل ادامه داد: جراحت دو نفر از مجروحان شدید بود و چهار نفر دیگر جراحات متوسطی داشتند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مجروحان بلافاصله به بیمارستان هیرمند اعزام شدند، گفت: شهرستان هیرمند بیمارستان ندارد و دارای یک درمانگاه با یک پزشک و امکانات محدود است و ما پس از تحویل گرفتن مجروحان، بلافاصله آنها را به بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) زابل اعزام کردیم تا در آنجا مورد درمان قرار گیرند.

 

رفعت درباره اعزام شدن یا نشدن مجروحان به زاهدان نیز گفت: ما کسی را به زاهدان اعزام نکردیم اما براساس شنیدهها ظاهراً خانواده یکی از مجروحان، خودشان فرد مجروح را برای مداوا به زاهدان بردهاند.

 

در این رابطه دکتر خسروی رئیس بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) زابل نیز گفت: پس از وقوع حادثه مجروحان به این بیمارستان انتقال داده شدند که تعدادی از آنها به صورت سرپایی در اورژانس مورد مداوا قرار گرفتند و یک نفر از آنان که براثر جراحات وارده بر ناحیه ران و گلو حال وخیمتری داشت، سریعاً به اتاق عمل منتقل شد و خوشبختانه توسط تیم اتاق عمل، احیاء شد.

 

وی گفت: این فرد از دو ناحیه در قسمت ران شکستگی دارد، زیرچشم سمت چپ وی کبودی آشکاری نمایان است و از ناحیه حنجره نیزدچار آسیبدیدگی شده است.

 

خسروی ادامهداد: خوشبختانه با تلاش همکاران در اتاق عمل این فرد احیاء شده و اکنون نیز حال عمومی وی رضایت بخش است.

 

دیشب انفجاری بوسیله شیء شبیه به مین در پیچ ریگی از توابع شهرستان هیرمند منجر به کشتهشدن یک کودک و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

 

منبع:شهدای ایران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار