با حضور کارشناسان حقوق بین‌الملل؛

کتاب «کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» نقد شد

نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۷۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 04September 2018

کتاب کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران و عراق نقد شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب «کاربرد سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» با حضور کارشناسان سیاسی و حقوق بین‌الملل در تالار هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

براساس این گزارش، در این نشست تخصصی مسائلی چون عدم کارایی سازمان‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از کاربرد سلاح‌های شیمیایی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین این کتاب ضعف عملکرد سازمان ملل، مجمع عمومی، شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل را در جهت تضییع حقوق ملت ایران با ارائه اسناد ارائه کرده است.

همچنین در این نشست عنوان شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد با ترکیبی که برای آن در نظر گرفته شده، وجاهت و صلاحیت لازم را برای تحقق حقوق بشر و تساوی حقوق ملت‌ها ندارد؛ چراکه تصمیمات آنها به اتفاق آرا و حق وتو بستگی دارد.

کتاب کاربرد «سلاح‌های شیمیایی و جنگ ایران و عراق» نوشته خانم نروژی تبار «راندی هونشمار اوی گاردن» با ترجمه مجید کریمی توسط انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا منتشر شده است.

در این مراسم امیر حمید محمد حسین جانشین فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها