اسپانیا فروش تسلیحات نظامی به عربستان را لغو کرد

اسپانیا از لغو فروش 400 فروند بمب لیزری به عربستان سعودی به خاطر نگرانی‌های مربوط به استفاده از این تسلیحات در تجاوز به یمن خبر داده است.
کد خبر: ۳۰۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ - 04September 2018

اسپانیا فروش تسلیحات نظامی به عربستان را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از آسوشیتدپرس، اسپانیا اعلام کرده است که فروش 400 فروند بمب لیزری به عربستان سعودی را به خاطر نگرانی نسبت به استفاده از این بمب ها در حمله به یمن متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، توافق مربوط به فروش بمب‌های لیزری اسپانیا به عربستان در سال 2015 میلادی در دولت قبلی محافظه کار مادرید امضا شده بود ولی دولت جدید چپگرا قصد دارد 9.2 میلیون یورو پولی را که عربستان بابت این قرارداد پرداخت کرده است، بازگرداند. یک شبکه رادیویی اسپانیا این خبر را اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشده است. گروه های حقوق بشری از حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به یمن به شدت انتقاد کرده اند. در این حملات تاکنون تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان جان باخته‌اند.

سفارت عربستان در مادرید نیز هنوز حاضر به واکنش به این خبر نشده است.

یمن از سال 2015 تاکنون هدف تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بوده است. بر اثر حملات این ائتلاف تاکنون هزاران غیرنظامی به شهادت رسیده و میلیون ها نفر آواره شده اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار