رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی لرستان:

برگزاری نشست بررسی اشعار عاشورایی مرتبط با دفاع مقدس/ مداحان باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند

«غلامرضا چنگیزیان» گفت: مداحان باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند و در این راستا، تغذیه فکری مداحان، شناسایی آسیب‌ها در حوزه مداحی، برگزاری همایش‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی برای مداحان، از مهم‌ترین برنامه‌های کانون مداحان استان لرستان است.
کد خبر: ۳۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ - 05September 2018

مداحان باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند

«غلامرضا چنگیزیان» رئیس کانون مداحان استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خرم‌آباد، اظهار داشت: مداحان و نوحه‌سرایان، نقش مهمی در ماندگاری حادثه عاشورا داشته و دارند.

وی با اشاره به این‌که در استان لرستان آیین‌های ویژه عزاداری وجود دارد که در سراسر جهان بی‌نظیر است، گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی از ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه در لرستان گامی‌ است در راستای قدردانی از مداحانی که سالیان سال به عشق سید و سالار شهیدان مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی کرده‌اند.

رئیس کانون مداحان استان لرستان با بیان این‌که کانون مداحان استان لرستان در سال‌های اخیر برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه فعالیت‌های مداحی داشته است، افزود: شناسایی، ثبت‌نام، ساماندهی و رتبه‌بندی مداحان استان از جمله فعالیت‌های کانون مداحان است.

چنگیزیان تصریح کرد: در سال ۹۶ ما ۲ هزار و ۸۶۴ مداح در سطح استان لرستان شناسایی و مشخصات آنان در سامانه «طوبی» ثبت کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که مداحان باید نسبت به مسائل روز آگاهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: تغذیه فکری مداحان، شناسایی آسیب‌ها در حوزه مداحی، ساماندهی مداحان قبرستان‌ها، برگزاری همایش‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های تخصصی و کلاس‌های آموزشی برای مداحان، از دیگر برنامه‌های کانون مداحان است.

رئیس کانون مداحان لرستان گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز با اداره‌کل دادگستری و در بخش اعتیاد و آگاهی‌بخشی به جامعه و مخصوصاً خانواده‌ها، با دبیر‌خانه مواد مخدر، ارتباط تنگاتنگی داریم.

چنگیزیان با بیان این‌که مطالعه، نقش عظیمی در بالا بردن سطح آگاهی افراد دارد، عنوان کرد: کتابخانه تخصصی مداحی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های این کانون در ماه محرم اشاره کرد و افزود: ساماندهی مداحانی که در جایگاه‌های عزاداری، نوحه‌سرایی می‌کنند و نظارت بر اشعار و نوحه و آهنگ‌هایی که پخش می‌کنند، از جمله این برنامه‌هاست و یک مرکز برای نظارت بر اشعار و نوحه‌ها و مرثیه‌های مداحان، در اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان مستقر خواهد شد.

رئیس کانون مداحان لرستان در پایان با اشاره به نقش مداحان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس با شعرای آیینی و مداحان که هنرمندانه بین حوادث عاشورا و جنگ تحمیلی ارتباط برقرار می‌کنند، نشستی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار