سفر وزیر خارجه فرانسه به امارات در آستانه عملیات آزادسازی ادلب

ژان لودریان در سفر رسمی وارد ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی شد.
کد خبر: ۳۰۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ - 04September 2018

سفر وزیرخارجه فرانسه به امارات در آستانه عملیات آزادسازی ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از عربی بیزنس، ژان لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه در سفری رسمی وارد ابوظبی پایتخت امارت متحده عربی شد تا با محمد بن زاید ولیعهد این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه فرانسه در این ارتباط منتشر نموده، گفته شده است که لودریان در این سفر با محمد زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی دیدار خواهد کرد و پس از آن نیز بازدیدی از موزه لوور در امارات خواهد داشت.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه هدف از این سفر تبادل نظر پیرامون مسائل منطقه و تحکیم روابط دو کشور عنوان شده است.

همچنین در این بیانیه گفته شده دو طرف قرار است در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای و سایر همکاری‌های دوجانبه در زمینه مسائل اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی گفتگو کنند.

با توجه به اظهارات مطرح شده پیشین از سوی مقامات فرانسوی در ارتباط با جنگ سوریه، حال سفر وزیر خارجه فرانسه به امارات در آستانه آغاز عملیات آزادسازی شهر ادلب سوریه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. مضاف بر آن که در بیانیه وزارت خارجه فرانسه نیز به گفتگوی دو طرف در ارتباط با بحران‌ها و مسائل منطقه اشاره شده است.

اوایل این هفته اظهارات لودریان در مورد پیروزی دولت بشار اسد در جنگ سوریه به سر خط خبرها تبدیل شد و به اعتقاد برخی ناظران، او در حال حاضر بلندپایه ترین مقام رسمی و سیاسی غرب است که به پیروزی دولت سوریه در جنگ اذعان کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار