حماس: تلاش برای ترور رامی حمدالله اقدامی مشترک بین شاباک و دستگاه اطلاعاتی رام‌الله بود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در غزه گفت: تلاش برای ترور نخست‌ وزیر تشکیلات خودگردان با هماهنگی شاباک و سازمان اطلاعات رام‌الله صورت گرفت.
کد خبر: ۳۰۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴ - 04September 2018

حماس: تلاش برای ترور رامی حمدالله اقدامی مشترک بین شاباک و دستگاه اطلاعاتی رام الله بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از المیادین، یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه درباره تلاش برای ترور رامی الحمدالله، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: ما می‌دانستیم که انفجار کاروان سرلشکر توفیق ابونعیم با هدف از بین بردن آشتی بود و ما توانستیم آن را پشت سر بگذاریم. تلاش برای ترور رامی حمدالله با تلاش مشترک بین شاباک و عوامل و مجریانی از دستگاه اطلاعاتی در رام الله صورت گرفت.

السنوار افزود: برخی مانع از تحقق آشتی شدند، اما مردم ما توطئه فتنه داخلی را به فرصت تبدیل کردند. توطئه‌ای وجود داشت تا نوار غزه و طرح مقاومت در تابستان گذشته سقوط کند و لیبرمن به وضوح از آن سخن گفته بود. پس از به بن بست رسیدن روند آشتی قصد داشتند غزه را با ناآرامی داخلی مواجه کنند، اما راهپیمایی‌های بازگشت این توطئه را خنثی کرد.

وی تاکید کرد، گزینه‌های سرنگونی مقاومت از بین رفت و مقاومت در عمق وجود ملت ما نفوذ کرده است. راهپیمایی بازگشت همانند دیواری در برابر توطئه‌ها عمل کرد و اگر این راهپیمایی‌ها نبود وضعیت مسئله فلسطین ده‌ها برابر بدتر بود.

السنوار گفت: ما توانستیم از طریق تشکیل اتاق عملیات مشترک با گروه‌های مقاومت، تلاش‌های اشغالگران را برای تغییر قواعد درگیری متوقف کنیم. ما در یک دقیقه توانستیم شرایط را علیه اشغالگران تغییر دهیم.

یحیی السنوار افزود: ما برگزاری نشست شورای ملی را که همه گروه‌ها را بدون استثناء شدن احدی شامل شود، خواستاریم. اوضاع در حال حاضر سرعت مناسبی برای دستیابی به آشتی ندارد، اما ما امید خود را از دست نداده ایم و از دست نخواهیم داد. صریحا می‌گویم که تا این لحظه هیچ توافقی یا طرحی برای توافق وجود ندارد. تثبیت آتش بس به این معناست که ما به هیچ وجه به محاصره باز نخواهیم گشت.  

السنوار در پایان افزود: در حال حاضر سخن از گذرگاه آبی بین نوار غزه و قبرس و حل مشکل آنروا به شکل ریشه‌ای در میان است.کسانی که فکر می‌کنند سخن از فرودگاه در ایلات یا دیگر نقاط مطرح است نادان هستند و چیزی نمی‌دانند. ما خواستار جنگ نیستیم و به دنبال تثبیت آتش بس سال ۲۰۱۴ هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها