حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران:

واقعه غدیر در بساط آفرینش عالم ریشه دارد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است، اظهار داشت: غدیر روز اعلان رضایت از دین و متدینین است که در بساط آفرینش عالم ریشه دارد.
کد خبر: ۳۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 10October 2014

واقعه غدیر در بساط آفرینش عالم ریشه دارد

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه امروز تهران، با دعوت همگان برای رعایت حریم خدا و حفظ تقوا اظهار داشت: تقوا بهشت را نزدیک می کند و انسان را از جهنم دور می کند. باید در زندگی فردی خدا را در نظر گرفته و در ارتباط با خانواده، نور خدا در خانه هایمان باشد.

وی افزود: در ارتباطات خانوادگی، بی صداقتی، خشونت، بی صفایی و جفا، حاکمیت شیطان و همسایگی با جهنم است. همچنین در همسایه داری، رعایت حقوق دیگران، رعایت مراجعین برای مسئولین و رعایت انصاف برای کسبه تقوای الهی را در نظر بگیرید.

صدیقی در ادامه، با تبریک میلاد امام هادی (ع) و عید غدیر خاطرنشان کرد: غدیر خم، عید نهادینه شدن دین و عید ولایت و امامت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) است.

صدیقی با بیان این که غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است، اظهار داشت: غدیر روز اعلان رضایت از دین و متدینین است، همچنین غدیر یک واقعه گذرای تاریخی نیست و ریشه در بساط آفرینش عالم دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران غدیر را ترسیم حکومت صالحان بیان و تصریح کرد: غدیر مژده تاسیس جامعه صالحان و تشکیل مدینه فاضله و نیز پرهیز از ظلمت ها و تاریکی ها و شکوفا کردن ظرفیت انسان است.

وی بیان کرد: مطلبی از خلیفه دوم نقل شده که گفته، هیچ کسی به آن چیزی که علی (ع) به آن دست یافته و اکتساب کرده، دست نیافته است، همچنین یکی از فضایل امیرالمومنین را عمر نقل کرده و آن اینکه علی صاحبش را به سوی هدایت رهنمون است و از سقوط و پستی باز می دارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: زمانی که خبر شهادت حضرت علی (ع) را به معاویه دادند، او گفت که فقه و علم با رفتن علی رفت، یعنی او حقیقت علم و فقه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار