ابراز نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تشدید درگیری در ادلب

کمیته بین‌المللی صلیب‎ سرخ با انتشار بیانیه‎ای از تشدید درگیری‎ها در ادلب ابراز نگرانی کرد و خواستار رعایت حال غیرنظامیان شد.
کد خبر: ۳۰۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ - 05September 2018

ابراز نگرانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از تشدید درگیری در ادلببه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «فابریزیو کاربونی» مدیر منطقه‌ای خاور نزدیک و میانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت: درگیری‌ها در ادلب نباید باعث به وجود آمدن رنج گسترده‌ای برای غیرنظامیان شود.

وی در این‌باره گفت: بدینوسیله نگرانی خود را نسبت به اینکه تشدید درگیری‌ها ممکن است فلاکت ناشی از یأس و استیصال را دامنگیر تعداد وسیعی از غیرنظامیان کند، ابراز می‌دارم.

وی با اشاره به بیش از ۷ سال تجربه درد و رنج مردم سوریه افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اکنون نگران است که از سرگیری درگیری‌ها در ادلب ممکن است، رنجی مشابه آنچه در حلب، غوطه شرقی و رقه وجود داشت، پدید آورد.

کاربونی تصریح کرد: شرایط زندگی برای آوارگان و خانواده‌های میزبان هم‌اکنون بسیار سخت شده است خصوصاً اینکه در کمپ‌های موقت آوارگان، دسترسی به اساسی‌ترین نیاز‌ها کفایت نمی‌کند.

مدیر منطقه‌ای این سازمان بشردوستانه همچنین افزود: تشدید درگیری‌ها در منطقه وسیع ادلب جابجایی ده‌ها هزار یا شاید هم صد‌ها هزار انسان را در پی خواهد داشت. غیر نظامیانی که فرار می‌کنند همانند آن‌هایی که می‌مانند باید از حملات مصون باشند. کسانی که محل را ترک می‌کنند باید به امکانات درمانی، غذا، آب و بهداشت دسترسی داشته باشند.

کاربونی در ادامه گفت: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواستار حفاظت از مجروحین و بیماران، پرسنل درمانی، امداد رسانان و زیرساخت‌های ضروری برای بقای انسان‌ها – مانند امکانات پزشکی، مدرسه، تأسیسات آبی، نانوایی‌ها و مزارع – در همه زمان‌ها و منطبق با حقوق بین‌المللی بشر دوستانه است.

وی در پایان تاکید کرد: نهاد‌های بشردوستانه باید مجاز به فعالیت باشند. این نهاد‌ها لازم است به نواحی جنگ‌زده دسترسی داشته باشند تا نسبت به ارائه کمک‌های نجات‌بخش اقدام کنند. کمک‌های بشردوستانه باید به صورت منظم و بدون هیچ پیش شرطی به کلیه نیازمندان ارائه شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار