سردار غیب‌پرور:

برای حل مشکلات کشور باید از ظرفیت بسیج استفاده کرد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای برون‌رفت از وضعیت فعلی باید از اقیانوس عظیم بسیج و اساتید بسیجی استفاده کرد.
کد خبر: ۳۰۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 05September 2018

بخش دفاعی، چون دلال ندارد موفق استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید که صبح امروز در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد، پیشرفت‌های کشور را نعمت بسیار بزرگی دانست که باید قدر آن را دانست و اظهار داشت: ما قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و امروز حدود پنج میلیون دانشجو داریم.

سردار غیب پرور افزود: نرخ باسوادی در آن دوران ۴۲ درصد بود و امروز ۹۰ درصد مردم باسواد هستند. ۲ در صد علم جهان در ایران تولید می‌شود و ۲۰۰ دانشمند ایرانی از برترین دانشمندان جهان هستند. علاوه بر این کشورمان در جمع سه کشور برتر جراحی مغز و اعصاب قرار دارد و در بسیاری از مسابقات علمی جهانی جوانان ما مدال کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران است و رهبری بسیج را کلید طلایی حل مشکلات کشور می‌دانند. هر کسی را که دلداده انقلاب اسلامی است و کشورش را دوست دارد، بسیجی می‌دانیم. رهبر معظم انقلاب، فرمانده کل ارتش و همه بزرگان نیز خودشان را بسیجی می‌دانند.

سردار غیب پرور گفت: اگر مدعی هستیم که بسیج کلید حل مشکلات کشور است، باید قد بکشیم. بسیج برای برون‌رفت از مشکلات صنعت و کشاورزی حرف دارد، به عنوان مثال در بسیج صنعت ۳۲ کلینیک آسیب‌شناسی در بخش صنعت تشکیل شده است که برای برون‌رفت از رکود حرف‌های عملی دارند؛ همچنین در بخش کشاورزی هم طرح‌هایی داریم که می‌توانیم طی چهار سال ۴۰ هزار روستای کشور را با تحول شگرفی مواجه سازیم.

وی افزود: بسیج برای حل مشکلات اعلام آمادگی کرده است؛ چون شرایط فعلی کشور تعارف‌بردار نیست و البته زمانی هم برای تعارف نداریم. جنگ اقتصادی مشخص است و تنها کسی این را نمی‌بیند که خواب باشد یا خود را به خواب زده باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بعضی‌ها علاج اقتصاد کشور را از منظر سیاسی می‌دانند؛ موضوعی که ما از آن استنباط خوبی نداریم؛ چون آن‌هایی که چنین موضوعی را مطرح می‌کنند، می‌خواهند باب مذاکره را باز کنند؛ آن هم با کسانی که دست‌شان تا مرفق به خیانت آلوده است. چرا نباید به داشته‌های درون کشور اعتماد کنیم؟

وی افزود: وقتی جنگنده «کوثر» را می‌سازیم و یا وقتی موشک‌های دوربرد تولید می‌کنیم و جزو چهار قدرت اول جهان قرار می‌گیریم، چرا در ساخت خودرویی مثل پراید معطل می‌مانیم؟ دلیلش این است که در نیروهای مسلح خودباوری وجود دارد و علاوه بر این در بخش صنعت دفاعی، دلال و افراد فاسد وجود ندارند، ولی در این‌جا چنین افرادی هستند به نحوی که وجود افراد فاسد را نمی‌توان کتمان کرد؛ در آن‌جا در یک فضای سالم، جهادی، انقلابی و خودباوری حرکت می‌کنیم و به همین خاطر می‌توانیم جنگنده کوثر را بسازیم و در عرصه سلول‌های بنیادین موفق عمل کنیم.

سردار غیب پرور تصریح کرد: چرا مردم بایستی درگیر مسائلی باشند که حق آن‌ها نیست. در بخش اقتصادی نسبت به مسأله خودباوری مشکل داریم؛ پس به نظر می‌رسد که برای برون‌رفت از وضعیت فعلی باید از اقیانوس عظیم بسیج و اساتید بسیجی استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: البته در حال حاضر با بخش کوچکی از دولت تعامل برقرار کرده‌ایم؛ اما این مثل قطره و اقیانوس است. باید از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: اولین قدم برای حل مشکلات، شناخت میدان عمل است و گام بعدی شناخت و بهره برداری از داشته‌های انسانی، مادی و معنوی است؛ البته آسیب‌هایی هم هست که بخش عمده آن به دلیل مشکلات مدیرتی و بخش دیگر آن مربوط به بخش غیر دولتی غیر متعهد است.

سردار غیب پرور با اشاره به اقدام بسیج در کشف محل‌های احتکار کالا گفت: مسئله احتکار که ارتباطی با عملکرد دولت ندارد. احتکار نشان می دهد که خودمان به همدیگر رحم نمی‌کنیم. در یک استان یک نفر ۹۰ تن شکر را در انبار احتکار کرده بود، یا در همین مسأله پوشک یک نفر ۶۰ میلیارد تومان پوشک را احتکار کرده بود. چرا این رفتار‌ها رخ می‌دهد؟ گرانی، تورم و احتکار مسائلی است که بخش خصوصی هم در آن نقش دارند.

وی بیان کرد: بخش دیگری از مشکلات کشور ناشی از جنگ روانی دشمن است؛ در این شرایط اگر می‌خواهیم در عرصه اعتلای انقلاب پیروزمندانه حرکت کنیم، باید به این حوزه‌ها توجه کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: باید باور کنیم که انقلاب اسلامی راهی برای رشد و تعالی بشر در جهان است؛ البته تحقق آن زحمت دارد و باید تلاش کرد. ما مطمئن هستیم که با امید و خودباوری می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار