سردار غیب‌پرور در جمع خبرنگاران:

هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند برای ایران تعیین تکلیف کند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه مقامات فرانسوی درباره توان موشکی ایران گفت: آن‌ها حتی در حدی نیستند که بخواهند در زمینه مسائل نظامی به ما مشاوره بدهند.
کد خبر: ۳۰۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ - 05September 2018

هیچ دولت بیگانه‌ای نمی‌تواند برای ملت ایران باید و نباید تعیین کندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه هجدهمین اجلاس بسیج اساتید کشور و در جمع خبرنگاران درباره درخواست فرانسه مبنی بر حفظ برجام به شرط مذاکرات موشکی اظهار داشت: هیچ دولت بیگانه‌ای حق ندارد که برای ما تعیین تکلیف کند؛ چون ما مردمی مستقل هستیم که روی پای خود ایستاده‌ایم و سیاست‌های ما هم توسط مسوولان نظام مشخص شده است.

وی درباره مسایل دفاعی کشور هم گفت: در خصوص این مسایل بار‌ها گفته‌ایم که آن‌ها (مقامات فرانسه) کسی نیستند که حتی بتوانند به ما مشاوره بدهند. ما خودمان صاحب‌نظریم، مسیرمان کاملا مشخص است و بهتر است که آن‌ها کوتاه بیایند.

سردار غیب پرور همچنین درباره تحریم‌ها بیان کرد: این تحریم‌ها 40 سال است که وجود دارد؛ البته شدت و ضعف داشته و در این مقطع به اوج خود رسیده است.

وی افزود: مردم تحت فشار هستند و این واقعیتی است که هیچ‌کس چنین شرایطی را نمی‌خواهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: ما باید اول در مقابل دشمن بایستیم؛ چرا که این‌ها به کمتر از اضمحلال نظام قانع نیستند و شکی در این نیست. در داخل کشور نیز باید به خود بیاییم.

غیب پرور افزود: مشکلات فعلی کشور راه حل و برون‌رفت دارد و نباید گذاشت مشکلات روی هم تلنبار شود. باید به راه‌های انقلابی و جهادی و میان‌بر و به نیرو‌های انقلاب اعتماد و از نفوذی‌ها هم جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اتهام برخی مقامات به بسیج و سپاه نسبت به کارشکنی و دخالت در امور آن‌ها گفت: اگر این حرف‌ها را نزنند، ما به خود شک می‌کنیم؛ حال که این حرف‌ها را که می‌زنند، یقین داریم که مسیر ما درست است و با این حرف‌ها کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: وقتی بسیج می‌گوید که برای برون‌رفت از مشکلات کشور طرح دارد، ادعا نیست. بسیج در بخش‌های صنعت، کشاورزی و بسیاری از موضوعات اعم از آموزش و پرورش طرح دارد. آن اشخاص بیایند و این طرح‌ها را بررسی کنند و اگر نخواستند، رد کنند. بسیج باید دستاورد‌های انقلاب را پاسداری کند و ما اصلا قبول نداریم که در کار دیگران دخالت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها