فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:

شهید «حسین همدانی» ساختارشکن و آرمان‌گرا بود/ ضرورت تبیین وصیت‌نامه این شهید والامقام در جامعه

سردار «حسن حسن زاده» ساده‌زیستی و توجه ویژه به محرومان را از ویژگی‌های مهم سردار «حسین همدانی» برشمرد و گفت: این شهید والامقام ساختارشکن و آرمان‌گرا بود و امروز باید وصیت‌نامه این شهید گران‌قدر مدافع حرم در جامعه تبیین شود.
کد خبر: ۳۰۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 05September 2018

فضای مجازی نمی‌تواند جایگزینی تمام عیار برای کتاب باشد/ عملیات «الی‌بیت‌المقدس» هنوز به اتمام نرسیده استبه گزارش دفاع پرس از سمنان، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، در آیین رونمایی از کتاب «سه ماه رویایی» روایت‌گر بخشی از زندگی شهید «کاظم عاملو»، اظهار داشت: امروز متأسفانه وضعیت خوبی در سرانه مطالعه نداریم.

وی با اشاره به توسعه شبکه‌های رسمی و غیررسمی اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، آن را امکاناتی خوب برای فضای آگاهی‌بخشی مردم دانست و خاطرنشان کرد: اما نباید در این زمینه اشتباه کنیم؛ چراکه هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند جای کتاب و کتاب‌خوانی را بگیرد و به هیچ عنوان فضای مجازی نمی‌تواند جایگزینی تمام عیار برای کتاب و کتاب‌خوانی باشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور، تصریح کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

سردار حسن‌زاده با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به کتاب و کتاب‌خوانی، از توجه ویژه ایشان به کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت خبر داد و عنوان کرد: کتاب‌هایی با موضوعات دفاع مقدس و ایثار و شهادت، مورد توجه جدی ایشان است؛ چراکه کتاب‌های مربوط به شهدای والامقام تفاوتی ویژه با دیگر کتب دارند.

وی با اشاره به این‌که کتاب‌های مربوط به شهدای والامقام بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنیم در زندگی ما اثرگذار، تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است، گفت: برگزاری مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی «شمیم شهادت» اقدامی ارزشمند برای ترغیب و تشویق جامعه به مطالعه کتاب‌هایی با موضوع شهادت و شهداست.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به ویژگی‌های مهم شهید «عاملو»، کتاب «سه ماه رویایی» را کتابی ارزشمند در راستای معرفی بخشی از ویژگی‌های این شهید والامقام عنوان و خاطرنشان کرد: کتاب «راز درخت کاج» که بیان‌گر زندگی شهید «حسین همدانی» از زبان همسر وی است نیز کتابی مناسب برای معرفی این شخصیت ارزشمند انقلاب به نسل جدید جامعه است.

سردار حسن‌زاده با بیان این‌که امثال شهیدان «حسین همدانی»، «شوشتری» و «شاطری» در همه دوره‌های زندگی خود برای همه نسل‌های جامعه ما الگو هستند، اضافه کرد: سردار «همدانی» یکی از نمونه‌های بارز اخلاص بود که برای حفظ انقلاب اسلامی از آبروی خود گذشت.

وی ساده‌زیستی و توجه ویژه به محرومان را از دیگر ویژگی‌های مهم سردار «همدانی» برشمرد و با اشاره به این‌که این سردار شهید، از فرماندهان برجسته دفاع مقدس بود، افزود: این شهید والامقام ساختارشکن و آرمان‌گرا بود و امروز باید وصیت‌نامه این شهید گران‌قدر مدافع حرم در جامعه تبیین شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به حساسیت ویژه شهید «همدانی» به بیان کامل نام عملیات آزادسازی خرمشهر با نام «الی‌بیت‌المقدس» افزود: این عملیات هنوز به اتمام نرسیده و ادامه دارد.

سردار حسن‌زاده با اشاره به این‌که ادامه راه شهدا همان ادامه عملیات «الی‌بیت‌المقدس» است یادآور شد: هر قدمی مانند برگزاری یادواره‌های شهدا و اقدامات فرهنگی در راستای ادامه راه آنان، یک مرحله از عملیات «الی‌بیت‌المقدس» است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار