قالیباف در اجلاس بسیج اساتید:

اثرگذاری جنگ روانی دشمن به دلیل ضعف ما در حوزه عملکردی است/ برای مشکلات راه حل داریم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اثرگذاری جنگ روانی دشمن به دلیل ضعف ما در حوزه عملکردی است. در این حوزه دو ضعف جدی داریم؛ نخست ضعف ساختاری و اداری و دوم ضعف مدیریتی است.
کد خبر: ۳۰۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ - 05September 2018

//////به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمدباقر قالیباف» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز چهارشنبه (امروز) در هجدهمین اجلاس بسیج اساتید کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه گاهی احساس می‌شود قانون در معرض هرج و مرج است، اظهار داشت: انقلاب همیشه در مبارزه دائمی است و در پاسخ به برخی که می‌گویند انقلاب چرا به دنبال دشمن افزایی است، باید گفت که ما به دنبال صراط مستقیم و راه قرآنی و فرهنگ اسلامی هستیم و این ذات انقلاب اسلامی است.

وی افزود: طبیعی است وقتی چنین نگاهی، قدرت سیاسی را در کشور ما به دست بگیرد، حتما تهدید، تحریم، جنگ و فشار‌ها به دنبال ما خواهد بود و به دنبال تسلیم کردن و برگرداندن ما از صراط مستقیم هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لذا آن‌هایی که ما را تنش‌آفرین می‌نامند، بدانند که ما به دنبال تنش نیستیم، بلکه به دنبال یک زندگی و حیات معنوی مادی برخاسته از یک فرهنگ اسلامی هستیم.

قالیباف با اشاره به جنگ دشمن در عرصه‌های اقتصادی و رسانه‌ای در دهه چهارم انقلاب گفت: عرصه اصلی جنگ آن‌ها با ما در حوزه جنگ روانی است و مهم‌ترین هدف آن‌ها این است که ما را از آرمان‌ها و ویژگی‌های انقلاب منصرف کنند.

وی اضافه کرد: عرصه دیگر، حوزه اقتصادی است. آن‌ها پیش بینی می‌کنند در این حوزه ناکارآمدی و اشکالاتی هست که ما در عرصه‌های کارکردی داریم و دشمن این‌ها را دستاویزی برای دور کردن مردم از آرمان‌های انقلاب قرار می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی در بعد آرمان‌های خود در استقلال، آزادی، جمهوریت و مردم‌سالاری و اسلامیت خود به بهترین شکل ممکن قابل دفاع است.

قالیباف بیان کرد: در خصوص استقلال کشورها و مجموعه نظام‌های سیاسی و دولت‌ها کدام کشور را می‌توانید نام ببرید که در استقلال و عزت خود تحت کنترل و قیومت دیگری نیست؟ حتی کشو‌هایی که مدعی‌اند استقلال پایداری دارند، دولت هایشان با یک توییت فرومی‌پاشند.

وی گفت: در هر چالشی که امروز در کشور وجود دارد و در برخی مواقع قدرت توجیه و دفاع نداریم و نمره قبولی نمی‌گیریم. منشا این مشکلات در مسایل کارکردی و عملکردی است و ربطی به آرمان‌های انقلاب ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: قبل از انقلاب اسلامی همه ارتش‌های عربی جمع شدند که مقابل اسرائیل بایستند، اما نتوانستند؛ در حالی که فرهنگ اسلامی و مبارزه با ظلم به گونه‌ای شکل گرفت که در جنگ ۳۳ روزه هژمونی آمریکا را برهم زدند.

قالیباف تصریح کرد: دشمن در جنگ رسانه‌ای خود به دنبال تضعیف روحیه ما است و اینکه اذهان را مورد توجه خودش قرار دهد. دشمن می‌خواهد ناامیدی را به جامعه تزریق کند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری جنگ روانی دشمن به خاطر ضعف در حوزه عملکردی است، افزود: در همین حوزه عملکردی خودمان دو ضعف جدی داریم، یکی ضعف ساختاری و اداری ما و دوم ضعف مدیریتی است که در حوزه باور‌ها و رویکرد‌ها هم باز اندیشه‌ها و نگاه‌ها موثرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دهه اول انقلاب بحران ما بحران جنگ بود، اما در دهه چهارم بحران اقتصادی است. ما آن روز‌ها در میدان جنگ می‌شنیدیم که جلوی دشمن نمی‌شود ایستاد و ما باید با آن‌ها حرف بزنیم. این یعنی امید ما به بیرون است.

قالیباف بیان کرد: در همان دوران مردم را از حضور در دفاع مقدس منع می‌کردند و می‌گفتند جنگ برای مردم نیست.

وی افزود: جوان‌ها را از عرصه دفاع مقدس دور نگه می‌داشتند و وقتی جوان‌ها نباشند، خلاقیت و تکنیک نیست. وقتی جوان‌ها آمدند، ما توانستیم نقشه بکشیم، موشک بسازیم و نوع دیگری از دفاع در جهان ارائه دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در دهه چهارم انقلاب گرفتار جنگ اقتصادی هستیم و این همانند دهه نخست انقلاب و دوران جنگ تحمیلی است؛ یعنی اگر دوران دفاع مقدس را با امروز در جنگ اقتصادی مقایسه کنیم، مشابهت‌های این دو را متوجه می‌شویم.

قالیباف افزود: چالش اقتصادی ما چالش بزرگی است که الان نمی‌دانیم سکه و ارز تا ظهر چه قیمتی دارد و امروز این مشکلات به خاطر تهاجم دشمن است.

وی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی راه حل دارد که بسیار روشن و شفاف است؛ راه حل‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت؛ یعنی امروز می‌توانیم تصمیم بگیریم تا مردم ۳ ماه بعد بهبود را احساس می‌کنند و این وعده سر خرمن نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سامان دادن ارز قابل انجام است که حداقل در یک نقطه بایستد.

قالیباف با بیان اینکه ثبات در بازار اقتصادی در یک ماه امکان‌پذیر است، ادامه داد: توزیع و کنترل عرضه در این شرایط قابل انجام است و در شرایط سخت و تورمی امروز حداقل ۶ میلیون خانوار ما زیر این تورم له می‌شوند. آیا ما نمی‌توانیم در کوتاه‌مدت چاره‌ای بیاندیشیم؟ من می‌گویم این کشور این ظرفیت را دارد و می‌شود.

وی رشد نقدینگی را پاشنه آشیل همه مشکلات دانست و گفت: آیا برای رشد نقدینگی نمی‌شود تعیین تکلیف کرد؟ در سال حدود ۳۳۰ هزار میلیارد تومان سود پول به صاحبان سرمایه داده می‌شود و هیچ مالیاتی برای این‌ها وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بیش از ۴۰ میلیون حساب بانکی وجود دارد. وقتی آن‌ها را آنالیز می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ۳۳۰ هزار میلیارد تومان سود متعلق به یک درصد از افراد است.

قالیباف خاطرنشان کرد: کسی که ده‌ها میلیارد سپرده دارد، مالیاتی نمی‌دهد؛ اما از یک جوان تحصیل‌کرده که فلافل‌فروشی زده است، بیشتر از درآمدش مالیات می‌گیریم و بعد این را هم پای انقلاب می‌نویسیم.

وی افزود: اگر این نظام اداری متورم تحت تاثیر سرمایه داران فاسد باشد، برخی‌ها می‌توانند طی ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۲۵۶ میلیون یورو ارز بگیرند و سپس ۱۲ هزار تومان بفروشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که راهکار اقتصادی داریم و این شرایط به سرعت قابل کنترل است؛ ما قادریم در سال ۱۴۰۰ که پایان همین دولت است با همین فشار‌ها و تحریم‌ها یک ثبات پایدار به وجود آوریم.

قالیباف تصریح کرد: از بحث جنگ رسانه‌ای دشمن غفلت نکنید. در حوزه اقتصاد دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه می‌گوید اقتصاد راه حل اقتصادی دارد و یک نگاه می‌گوید اقتصاد راه حل سیاسی دارد.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند و خدمتگزار عرض می‌کنم که ما امروز راهکار اقتصادی داریم و مشکل اقتصادی کشور را به نگاه با درون می‌توانیم حل کنیم. آن‌هایی که دنبال راهکار سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی هستند، اشتباه بزرگی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: امروز وظیفه ما و هر کسی که مردم و ایران و اسلام را دوست دارد باید به دولت برای حل مشکلات اقتصادی کمک کند.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار