وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به چین سفر می‌کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر می‌کند.
کد خبر: ۳۰۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 05September 2018

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به چین سفر می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دعوت همتای چینی خود و در راس یک هیئت بلندپایه دفاعی به چین سفر می‌کند.

در این سفر ضمن دیدار وزیر دفاع چین، با تعداد دیگری از مقامات نظامی و سیاسی این کشور ملاقات و در زمینه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین روابط و همکاری‌های دوجانبه دفاعی گفت‌وگو و از برخی یگان‌های نظامی و واحدهای صنعتی این کشور بازدید خواهد کرد.

همچنین در این سفر امیر سرتیپ حاتمی به عنوان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران با تعدادی از مسئولین اقتصادی جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفتنی است، همکاری‌های دفاعی دو کشور پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز و تاکنون روند رو به رشدی را به ویژه پس از توافق برجام طی کرده است.

با سفر وزیر دفاع جمهوری خلق چین به تهران در آبان‌ماه سال 1395 و امضای توافقنامه همکاری‌های دفاعی و نظامی بین دو کشور که در جریان آن سفر انجام شد، این روابط وارد مرحله جدیدی شده و سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان به چین می‌تواند شتاب بیشتری به این همکاری‌ها در چارچوب منافع متقابل دو کشور ببخشد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار