ماتیس: هوش ترامپ مانند کودک کلاس پنجم است

وزیر دفاع آمریکا در جمعی خصوصی به انتقاد از هوش ترامپ پرداخته است.
کد خبر: ۳۰۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ - 05September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، طبق اطلاعات ارائه شده در یک کتاب جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را فردی توصیف کرده که دارای عقل یک کودک کلاس پنجم یا ششم است.

واشنگتن پست، روز گذشته (سه‌شنبه 13 شهریور ماه) گزارش داد باب وودوارد، خبرنگار برجسته در کتابش با عنوان «ترس» به این مسئله اشاره کرده است.

ترامپ و ماتیس در جلسه شورای امنیت ملی ماه ژانویه حضور داشتند که در این جلسه ترامپ سوال کرد چرا آمریکا باید حضور نظامی قدرتمندی در شبه جزیره کره داشته باشد. طبق مطالب این کتاب ماتیس به ترامپ گفت که تلاش‌ها و پول خرج شده در منطقه با هدف جلوگیری از جنگ جهانی سوم بوده است.

ماتیس که از این اظهارات ترامپ خشمگین شده بود به همکاران نزدیک خود گفت که رئیس جمهور همانند - دارای فهم – یک کودک کلاس پنجم یا ششم است. پنتاگون حاضر به پاسخ درباره واکنش ماتیس به این موضوع نشد.

در این کتاب، بسیاری از اختلافات و درگیری‌های روزانه در کاخ سفید به خوبی مستند و ارائه شده است، اما با این حال تصویر ارائه شده از سوی معتمدان ترامپ، کارکنان ارشد و مقامات دولتی این نکته را افشا می‌کند که بسیاری از آن‌ها شاهد وضعیتی به شدت هشدار دهنده هستند - وضعیتی که از آنچه پیشتر شناخته شده و ادراک می‌شد، بدتر است. باب وودوارد در کتاب خود همچنین تصویری ویرانگر از کارکرد‌های ناقص کاخ سفید در دوران ترامپ ارائه کرده است و در آن به صورت جزئی شرح داده است که دستیاران ارشد ترامپ - شامل مقامات کنونی و پیشین دولت ترامپ - به طور فزاینده با ترامپ اوقات تلخی کرده و درباره رفتار دمدمی‌مزاج، جهالت و میل شدید او به دروغ‌گفتن به شکلی روزافزونی نگران شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار