علی لاریجانی:

بازار ثانویه ارز نابسامان نیست/ ابلاغ ۹ مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، گفت: بازار بیرونی که رسانه‌ها بیشتر به آن می‌پردازند، دارای حجم مبادله کمی است.
کد خبر: ۳۰۷۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ - 05September 2018

بازارثانویه ارز نابسامان نیست/ ابلاغ ۹مصوبه شورای هماهنگی اقتصادیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، در حاشیه پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز موضوعاتی در مورد وضعیت کشورمان از ابعاد مختلف منطقه ای، بین المللی، امنیت داخلی، اقتصادی و البته اقداماتی که مجلس شورای اسلامی و سران قوا، انجام داده اند و همچنین دورنمایی از آینده کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید اذعان کرد که بخشی از شرایط اقتصادی کشور متاثر از اقدامات بین المللی بوده، البته بخش داخلی نیز در این حوزه بسیار تأثیرگذار است که این مسائل سبب شده مشکلات مزمن از حیث اقتصادی به وجود بیاید.

وی افزود: همچنین دورنمای آینده کشور مبنی بر نظر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند باید بر روی توان داخلی بیشتر توجه شود و مبنا و استراتژی کار قوای مختلف قرار بگیرد، نیاز به هم نوایی و هم افزایی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه قوانینی وجود دارد که می تواند امور را تسریع کند اما نیاز به اجرای به موقع دارد، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به تغییر برخی مقررات نیز باشد می توان آنها را پیگیری کرد. بر همین اساس در نشست امروز با اعضای مجلس خبرگان رهبری اقدامات مختلف مجلس در حوزه تقنین مانند ایجاد سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی یا انجام امور مرتبط با معیشت مردم، برای اعضای مجلس خبرگان رهبری توضیح داده شد.

وی در خصوص سفر دو روزه خود به روسیه نیز گفت: چندی پیش با رئیس دومای روسیه توافق کردیم کمیسیون مشترک پارلمانی بین دو کشور ایجاد شود تا پروژه هایی که برای اجرای آنها تصمیم گیری شده، مورد حمایت قرار بگیرد. بر این اساس ساز و کاری در نظر گرفته شده که این سفر مربوط به آن محسوب می شود، همچنین بتوانیم با پیگیری کارهای بین دو کشور توسعه اقتصادی را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز عنوان کرد: ۸ الی ۹ مصوبه در شورای مذکور ابلاغ شده است که واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از جمله آن محسوب می شود.

وی در پایان در خصوص نابسامانی در بازار ارز نیز خاطرنشان کرد: بازار ثانویه نابسامان نیست و کنترل شده است، لذا حجم زیاد مبادلات نیز در این بازار انجام می شود؛ در این بین بازار بیرونی که رسانه ها بیشتر به آن می پردازند، دارای حجم مبادله کمی است اما اصل مبادلات در بازار ثانویه است که برای نابسامانی های این حوزه نیز باید با وزرا جلساتی را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار