مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مازندران

«عبدالله ملکی» ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مازندران، از برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت استان خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه با حضور رزمندگان و فرماندهان در سالن اریکه آمل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ - 06September 2018

برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران، در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان، با اشاره به ضرورت بزرگداشت هفته دفاع مقدس، از تشکیل ستاد استانی این مناسبت خبر داد و اظهار داشت: این ستاد دارای ۱۴ کمیته استانی و ۲۲ ستاد شهرستانی است.

وی ضمن برشمردن عناوین کمیته‌ها، عنوان کرد: کمیته سپاه و بسیج، نیرو‌های مسلح، اطلاع‌رسانی و رسانه، فرهنگی و تبلیغات، کودک و نوجوان، دانش‌آموزی، نظارت و بازرسی، بانوان، هنری، ورزش و جوانان، پیشکسوتان پشتیبانی جنگ، دانشگاهیان، روحانیت و مردمی و ایثارگران از جمله این کمیته‌هاست.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران، شعار هفته دفاع مقدس را «ما توانستیم» اعلام کرد و ضمن برشمردن عناوین روزشمار این هفته، عنوان کرد: شنبه ۳۱ شهریورماه روز «صلابت و سلحشوری نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی»، یک‌شنبه یکم مهرماه روز «علم و معرفت، نخبگان و سرباز»، دوشنبه دوم مهرماه روز «دفاع ملی، جوانان، بصیرت افزایی» و سه‌شنبه سوم مهرماه روز «انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» نامگذاری شده است.

وی همچنین اضافه کرد: چهارشنبه چهارم مهرماه روز «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، پنج‌شنبه پنجم مهرماه روز «شهیدان، ایثارگران و جانبازان، فخرآفرینان»، جمعه ششم مهر‌ماه روز «ولایت‌مداری، زنان و خانواده و سلامت» و شنبه هفتم مهرماه روز «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان» نامگذاری شده است.

این مسئول در ادامه، از برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه با حضور رزمندگان و فرماندهان در سالن اریکه آمل برگزار می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به میزبانی ارتش، دیدار فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، پخش برنامه زنده تلویزیونی با عنوان «کوله‌پشتی»، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، غبارروبی گلزارهای شهدای سراسر استان، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های جوانان کارآفرین، دیدار با خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم، برگزاری یادواره شهدای نیروگاه «شهید سلیمی» نکا از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان مازندران هستند.

ملکی از فرهنگ دفاع مقدس به‌عنوان قدرتی در برابر نقشه‌های شوم دشمن جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: دشمن در طی این ۴۰ سال در برابر قدرت عاشورایی ملت کم آورده است و نتوانسته نقشه‌های شوم خود را عملی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها