نماینده فلسطین در سازمان ملل:

صحبت درباره کنفدراسیون با اردن، پس از پایان اشغالگری اسرائیل ممکن است

ریاض منصور گفت: پس از پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد دولت مستقل فلسطین می‌تواند درباره ایجاد کنفدراسیون با اردن صحبت کرد.
کد خبر: ۳۰۷۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ - 06September 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ریاض منصور» نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در دیدار با در مصاحبه‌ای با شبکه «روسیا الیوم» اظهار داشت: ایجاد کنفدراسیون با اردن پس از پایان اشغالگری «اسرائیل» و ایجاد دولت مستقل فلسطین ممکن است و این کنفدراسیون میان دولت‌های مستقل ایجاد خواهد شد.

ریاض المنصور در ادامه گفت: فلسطین امیدوار به رسیدگی رسمی به جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی است.

وی به قطع کمک‌های مالی آمریکا از «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی) نیز پرداخت و گفت: جامعه بین‌المللی خواستار ثبات در آنرواست، اجماعی جهانی برای حل مسأله مالی این نهاد وجود دارد و همه گروه‌های فلسطینی درباره نقش آنروا و ضرورت ادامه آن متفق هستند.

ریاض منصور در ادامه تصریح کرد: مسایل داخلی ما مربوط به خودمان است نه آمریکا، محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) با دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) دیدار نخواهد کرد حتی اگر ترامپ در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از وی برای دیدار دعوت کند.

منصور در پایان از تلاش‌های روسیه برای به جریان انداختن دوباره رایزنی‌های سیاسی در مسدله فلسطین قدردانی کرد.

هفته جاری، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد ایجاد (حکومت) کنفدراسیون اردن-فلسطین را داده و وی به شرط اینکه رژیم صهیونیستی بخشی از آن باشد، با پیشنهاد مذکور موافقت کرده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار