سناتور ایالتی آمریکایی خبر داد؛

آغاز فعالیت سرویس جاسوسی انگلیس در ادلب برای انجام حمله شیمیایی

«ریچارد بلک» با اشاره به آغاز فعالیت سرویس جاسوسی انگلیس برای انجام حمله شیمیایی در ادلب، تأکید کرد که لندن با این کار در تلاش است که گروه‌های تروریستی را نجات دهد.
کد خبر: ۳۰۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳ - 06September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «ریچارد بلک» سناتور ایالتی آمریکا اعلام کرد که مداخله این کشور در سوریه علت جنگ علیه دمشق است.

بلک در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین درباره عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی تأکید کرد که سخن گفتن از «فاجعه انسانی» زمانی تکرار می‌شود که گروه‌های تروریستی افراطی در سوریه در معرض تهدید قرار گرفته باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوشنبه هفته جاری در صفحه شخصی خود در توییتر ادعا کرده بود که دولت سوریه نباید به استان ادلب به طور بی‌پروا و بی‌باکانه حمله کند.

ترامپ مدعی شده بود که روسیه و ایران با مشارکت در آنچه آن را «فاجعه انسانی احتمالی» خواند مرتکب اشتباه انسانی فاحش خواهند شد.

بلک که سناتور جمهوری‌خواه آمریکاست، اعلام کرد که سرویس جاسوسی انگلیس فعالیت خود را برای انجام حمله شیمیایی در ادلب آغاز کرده است.

وی در ادامه تأکید کرد که هدف لندن از این اقدام متهم کردن دولت سوریه است و اینکه دمشق را مسئول این اقدام معرفی نموده و از این موضوع برای نجات گروه‌های تروریستی استفاده کند.

از چند مدت پیش وزارت دفاع روسیه و مسئولان سوری بار‌ها اعلام کرده‌اند که گروه‌های تروریستی حاضر در شمال سوریه با همکاری عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» - که تحت حمایت انگلیس قرار دارند - در تلاشند در ادلب از سلاح شیمیایی استفاده نموده و ارتش سوریه به استفاده از چنین سلاحی متهم کنند.

این سناتور آمریکایی چهارشنبه (روز گذشته) در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بلک در این دیدار اظهار داشت که سیاست‌های دولت‌های آمریکا در خاورمیانه سبب شده که ملت‌های این منطقه نسبت به همه سیاست‌های آمریکا اعتماد خود را از دست دهند.

وی با بیان اینکه ملت و مسئولان آمریکا برای تحقق منافع این کشور، در راستای تغییر این مسئله تلاش کنند، از اینکه زندگی مجددا به بسیاری از مناطق تازه آزاد شده سوریه بازگشته، ابراز تعجب کرد.

این سناتور آمریکایی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجددا صلح و ثبات در سوریه برقرر شده و تروریسم از خاک این کشور بیرون رانده شود.

بلک که از چند روز پیش در دمشق حضور دارد با بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد دیدار کرده بود.

وی در این دیدار هم تأکید کرده بود که این حق مسلم سوریه است که خاک خود را پس بگیرد و پس از سال‌ها جنگ در صلح و امنیت زندگی کند و آمریکا نیز باید برای آزادسازی ساکنان ادلب از دست عناصر تروریستی که از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند، با دمشق همکاری کند.

بلک با تأکید بر نقش رویکرد سیاسی آمریکا در ویرانی خاورمیانه اظهار داشت که کشور‌های غربی باید بدانند که همه گروه‌های تروریستی و افراد مسلح مستقر در استان ادلب تحت لوای گروه جبهه النصره قرار دارند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار