به بهانه حمله شیمیایی صورت گرفت؛

خط و نشان فرمانده ارتش فرانسه برای حمله به سوریه

«فرانسوا لو کوآنتر» گفته است که در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی در استان «ادلب»، ارتش فرانسه به سوریه حمله خواهد کرد.
کد خبر: ۳۰۷۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸ - 06September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «فرانسوا لو کوآنتر» رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه امروز (پنج‌شنبه 15 شهریور ماه) گفت، این کشور آمادگی دارد تا در صورت استفاده از تسلیحات شیمیایی در استان «ادلب»، به سوریه حمله کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لو کوآنتر در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، انتظار می‌رود تا اواخر ماه نوامبر (اوایل آذرماه)، نیرو‌های باقیمانده گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه نابود شده باشند.

یک منبع نظامی فرانسوی گفته است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه و متحدانش در سوریه قصد دارند عملیات نظامی در استان ادلب علیه تروریست‌ها را تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسانند.

این منبع علاوه بر این تأکید کرده که پاریس معتقد است که آمریکا احتمالا حضور نظامی خود را در مناطق کردنشین شمال غربی سوریه حفظ خواهد کرد.

این اظهارات فرمانده کل ارتش فرانسه در شرایطی مطرح شده که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه ماه گذشته میلادی (آگوست) گفته بود که فرانسه آمادگی دارد در واکنش به استفاده ادعایی دمشق از تسلیحات شیمیایی، حملات بیشتری را علیه سوریه به انجام برساند.

پیش از این «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه هشدار داده بود که تروریست‌ها در سوریه در حال آماده‌سازی شرایط برای متهم کردن دمشق به استفاده از تسلیحات شیمیایی در استان «ادلب» هستند تا به این وسیله بهانه‌ای برای آمریکا و متحدان غربی‌اش فراهم شود تا به سوریه حمله کنند.

نیرو‌های هوایی روسیه از ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای کمک در عملیات مبارزه با تروریست‌ها وارد این کشور شدند. در حال حاضر نیرو‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در دو پایگاه هوایی «الحمیمیم» و دریایی «طرطوس» در سوریه مستقر هستند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه یک بار دیگر نیز تأکید کرد که تنها ایران و روسیه هستند که مجوز حضور در سوریه را بنا به درخواست دمشق دارند و حضور بقیه کشور‌ها در سوریه غیرقانونی است و هر چه سریعتر باید پایان یابد. وی همچنین تأکید کرده بود، شرایط استان «ادلب» به حدی وخیم است که دمشق کاملا حق دارد حملاتی را به منظور نابودی تروریست‌ها در این منطقه به انجام برساند. با این وجود در هفته‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که کشور‌های غربی به ویژه آمریکا سعی دارند در شرایط مختلف، اتهاماتی را بدون پایه و اساس علیه دمشق مطرح کنند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه آمریکا در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز حملاتی را علیه پایگاه «الشعیرات» سوریه با شلیک موشک‌های کروز «تام هاوک» به انجام رسانده بودند. فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای در همان روز حمله ائتلاف آمریکا به این پایگاه نظامی نیرو‌های ارتش سوریه در استان حمص را «تجاوزی آشکار» توصیف کرد و تأکید کرده بود که آمریکا با این اقدام نشان داد که «شریک» داعش، جبهه‌النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی فعال در این کشور است. این حملات نیز به بهانه استفاده ادعایی دمشق از تسلیحات شیمیایی انجام شده بود.

استان ادلب که در شمال غربی سوریه و در مرز ترکیه واقع شده است از سال 2015 تحت کنترل نیرو‌های مورد حمایت ترکیه است. دولت سوریه این عناصر را از شاخه‌های گروه‌های تروریستی می‌داند. در حال حاضر ارتش سوریه و نیرو‌های مقاومت در تدارک آماده سازی و ارسال تجهیزات برای آغاز یک عملیات گسترده به منظور آزادسازی ادلب از چنگ تروریست‌ها هستند.

انتهای پیام/ 112

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
خفه شو بابا مردک تروریست حامیان تروریستها رو باید از منطقه بیرون راند،مرگ یه بار شیون هم یکبار باید آمریکا و هم پیمان تروریستش رو از منطقه بیرون کرد و تروریستها را در هر کجای سوریه هستند نابود کرد و بعد نوبت اسرائیل میشه انشاءالله
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار