حجت‌الاسلام موسوی مقدم:

برای عبور از سختی‌ها باید از مکتب امام حسین (ع) درس بگیریم

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در قرن بیست و یکم به سختی‌های بسیاری گرفتاریم که باید برای گذر از آن‌ها از مکتب امام حسین (ع) درس بگیریم.
کد خبر: ۳۰۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ - 07September 2018

برای عبور از سختی ها باید از مکتب امام حسین (ع) درس بگیریمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام «سید‌رمضان موسوی‌مقدم» قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان  امام حسین (ع) که در باغ گلستان خرم آباد برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین (ع) سرود انسانیت از آغاز تا همیشه تاریخ است و از آنجا که این نهضت آغاز شد، آنچه را که بیان فرمودند، انسانیت و ارزش‌های انسانی بود.

وی با اشاره به نقش مهم پیرغلامان در ماندگاری نهضت امام حسین (ع) گفت: اقیانوس بی‌کران و فرهنگ عمیق عاشورا در حدی است که از هر زاویه‌ای نگاه کنیم، ناگفته‌های فراوانی وجود دارد که باید از آن پند گرفت، آموخت و برای دیگران بازگو کرد.

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نهضت امام حسین (ع) درس آزادگی و سرود انسانیت است، چه از نظر قدرت و قوت حماسه و چه از نظر انسانی بودن؛ چرا که در این حماسه انواع خصلت‌های والای انسانی مانند ازخودگذشتگی، ایثار، صبر، استقامت، آزادی فردی و حفظ آرامش وجود دارد.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه  امام حسین (ع) در سخت‌ترین شرایط و در مقابل انواع مصیبت‌ها، ناجوانمردی‌ها و بی‌رحمی‌ها قرار داشتند، تصریح کرد: در قرن بیست و یکم و در شرایط امروزی به سختی‌های بسیاری گرفتاریم که باید برای گذر از آن‌ها از مکتب امام حسین (ع) درس بگیریم.

وی با اشاره به شکل‌گیری نهضت‌های بیداری در برابر استکبار جهانی، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که فریاد عاشوراییِ آزادی‌خواهان ‌در اقصی‌نقاط دنیا طنین‌افکن شده است.

قائم‌مقام رئیس سازمان صدا و سیما با  اشاره به بمباران مدارس یمنی توسط رژیم سعودی گفت: امروزه گویا فریاد حسین بن علی (ع) بلند است، آنجا که علی‌اصغر (ع) را بر روی دستانش گرفت. امروز که شاهد کشته شدن کودکان بی‌‌گناه هستیم، باید از دشمنان بشریت پرسید که چرا مردم این‌گونه مورد ظلم و تعدی شما قرار می‌گیرند؟

موسوی با انتقاد از کشته شدن مردم مسلمان‌ خطاب به کشورهای استعماری، افزود: چرا با بهانه‌های واهی، مردم مظلوم کشورهای اسلامی را این‌گونه قتل‌عام می‌کنید؟ چرا مردم بی‌گناه عراق، سوریه، یمن، لبنان، میانمار و فلسطین به‌ ناحق کشته می‌شوند؟ مگر نه اینکه امام حسین (ع) فرمودند اگر دین ندارید، آزاده باشید.

وی در پایان یادآور شد: عزت و شرف ما در گرو احترام به دین و باورمندی ماست. امروز کشور به بلاهای مختلفی مبتلاست و دشمنان ما از هر حربه‌ای برای اِعمال فشار بر ما استفاده می کنند؛ لذا اگر به دژ محکم عاشورا پناه ببریم، می‌توانیم سعادت دنیا و آخرت را در پرتو عاشورا به دست آوریم و این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار