نماینده ولی فقیه در لرستان:

آرمان قیام عاشورا همیشه ماندگار است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی گفت: با وجود تلاش دشمنان برای از بین بردن نور قیام عاشورا، این نهضت همچنان ماندگار است.
کد خبر: ۳۰۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ - 07September 2018

هدف از تجلیل از پیر غلامان حسینی انتقال تجربیات افراد مسن به جوانان استبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه پنجشنبه در اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که در باغ گلستان خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در آستانه ماه محرم شاهد برگزاری شانزهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی بودیم. مداحان منتسب به شخصیتی هستند که زینت آسمان و زمین، چراغ هدایت، کشتی نجات، امام خوبی‌ها، الگوی شرافت، عزت و کرامت است.

وی عنوان کرد: استان لرستان مهد عالمان، شهیدان و مرکز غیرت، شجاعت، شهامت، محب ولایت و امامت مردم ولایتمدار و یکپارچه پیرو اهل بیت عصمت و طهارت است که بیش از 2 هزار و 500 هیئت مذهبی دارد و شور حسینی که در لرستان ایجاد می‌شود، کم‌نظیر است.

میرعمادی با اشاره به اینکه تجلیل از پیرغلامان حسینی تجلیل از یک عمر نوکری برای امام حسین (ع) است، بیان کرد: این تجلیل به این خاطر است که تجربیات افراد مسن به نسل جوان منتقل شود. این یک هدف بسیار مهم است که نسل جوان به میدان بیاید و این پرچم را به دست بگیرد و با گوشت و پوست خود نهضت عاشورا را احساس کند؛ چون واقعه عاشورا یک مکتب فکری، حماسه ماندگار و جادوانه است.

وی به رمز جاودانگی قیام  عاشورا اشاره کرد و گفت: با فرارسیدن اربعین حرکت چندین میلیونی شکل می‌گیرد که دشمنان تلاش می‌کنند این نور را خاموش کنند و تاثیرگذاری آن را از بین ببرند؛ ولی این حرکت تمام نهضت‌های دنیا را تحت تاثیر قرار داده و برای آنها الگو شده است و کسانی به دنبال انسانیت هستند، تجلی انسانیت را در حادثه کربلا جست‌وجو می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد: علی‌رغم تلاش دشمنان برای از بین بردن نور قیام عاشورا، این نهضت همچنان ماندگار است.

میرعمادی با اشاره به اینکه سه عنصر سبب ماندگاری حادثه عاشورا شده است، خاطرنشان کرد: اراده و مشیت الهی، اخلاص و بصیرت امام حسین (ع) سبب ماندگاری این نهضت شده است. در طول تاریخ کسانی بودند که مقابل نهضت امام حسین (ع) قرار گرفتند، ولی نتوانستند که مقاومت کنند و خداوند آن‌ها را نابود کرد. امام حسین (ع) که نور خدا بود، برای همیشه ماندگار شد و خداوند اراده کرد که الگوی عملی برای آزادگان از میان انسان‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: روز به روز بر تاثیرگذاری نهضت حسینی افزوده می‌شود و عنصر اخلاص و بصیرت ماندگاری می‌آورد که نمونه آن در انقلاب اسلامی ایران قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان تصریح کرد: عامل اصلی ماندگاری انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات، اخلاص و بصیرت مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار