پیام قدردانی سازمان بسیج ورزشکاران مازندران از «رزیتا علی‌پور»؛

«حجاب» مقوله‌ای فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در پیامی از اقدام «رزیتا علی‌پور» مبنی بر حفظ حجاب در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا قدردانی کرد.
کد خبر: ۳۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 07September 2018
حجاب، مقوله‌ای فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی بسیج ورزشکاران مازندران، امور خواهران سازمان بسیج ورزشکاران مازندران در پیامی از «رزیتا علی پور» قهرمان کاراته‌کای مازندرانی که در وزن ۶۱ کیلوگرم کومیته در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به مدال نقره دست یافت و با حفظ حجاب خود و قطع کردن مسابقه به منظور رعایت حجاب اسلامی در حین مسابقه، موجب درخشش خیره‌کننده در این بخش شد، قدردانی کرد.
 
متن این پیام به شرح ذیل است:
 
یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَ کَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا  (ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند، بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.)
 
حجاب، مقوله‌ای فراتر از یک مسئله فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. حجاب یک سنت الهی و یک حق‌الله است که باید در جامعه اسلامیِ عفت‌مدار به کامل‌ترین صورت ممکن رعایت شود.
 
از این رو حجاب کامل اسلامی را باید فراتر از یک قانون بلکه به صورت یک فلسفه الهی و انسانی نگریست و برای تبیین و تعمیق آن و اجرایی شدن تمام شئوناتش برنامه‌ریزی درست و مدون داشت؛ چرا که طبق فرمایش رهبر انقلاب، حجاب اگرچه مقدمه‌ای است برای چیزهای بالاتر، اما خود یک مساله‌ ارزشی است.
 
دشمنان دانسته‌اند که پرچم استقلال هویتی و فرهنگی زنان در دست زنان ایرانی است و  بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویتی و فرهنگیِ خود را به دنیا صادر و این سخن جدید را اعلام می‌کنند که زن می‌تواند با حفظ حجاب و عفاف و جلوگیری از سوء استفاده مردان بیگانه و زیاده‌طلب، در میادین اجتماعی و ورزشی حضور فعال و مؤثر داشته باشد در این برهه با ترفندهای مختلف سعی در کمرنگ جلوه دادن این اصل هستند.
 
در این عرصه زنان مسلمان و انقلابی ایران اسلامی به حول و قوه الهی با بهره‌گیری و الگوبرداری از سبک زندگی فاطمی و زینبی (س) نه‌تنها نیازی به الگوهای وارده غربی و تبدیل شدن به زنی شبیه زنان افسرده و بازی خورده غربی ندارند، بلکه خود الگوهای بی‌نظیری برای زنان جهان خواهند بود، همانطور که «رزیتا علی پور» بانوی قهرمان ایران زمین در میدان آسیایی با حفظ حجاب و اصرار برای آن و با برتری مقام حریفان اقتدار زن مسلمان و محجبه را به نمایش گذاشته است.
 
همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «این هنر انقلاب اسلامی است که امروز زنان ایرانی جزو بهترین دانشمندان و شخصیت‌های فرهنگی هستند؛ زیرا قبل از انقلاب اینگونه نبود و تعداد زنان برتر در بخش‌های علمی و فرهنگی بسیار محدود بود.» اما با پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی شما بانوان با حضور در همه عرصه‌ها نشان دادید که قدر مسلم حجاب محدودیت نیست و با دفاع از آن در سنگر مسابقه و افتخارآفرینی این مسئله را به صورت ویژه به اثبات رساندید.
 
امور خواهران سازمان بسیج ورزشکاران مازندران ضمن تقدیر از این عملکرد ارزشمند، بر خود فرض می‌داند طی مراسمی از شما به واسطه این عملکرد تجلیل و شما را به عنوان الگوی بانوان موفق و محجبه ایرانی و مازندرانی معرفی کند و به عنوان یک پشتوانه و دوست قوی در کنارتان باشد. آرزوی موفقیت روزافزون را برایتان داریم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها