امام‌جمعه موقت شاهرود:

پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند استقامت و حفظ وحدت است

حجت‌الاسلام «احمد نظری» گفت: در جنگ اقتصادی با داشتن صبر، استقامت، وحدت و انسجام ملی در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.
کد خبر: ۳۰۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 07September 2018

صبر، استقامت، وحدت و انسجام ملی از عوامل پیروزی در جنگ اقتصادی دشمنبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «احمد نظری» امام‌ جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت مهم‌ترین مسئله روز کشور را مشکلات اقتصادی دانستند، اظهار داشت: بهترین راهکار برای مقابله با فشارهای اقتصادی تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت حمایت از تولید داخل است که در این راستا فعالیت‌های اقتصادی باید حالت پدافندی و رو به‌ جلو داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی با دشمن هستیم، افزود: برای رفع چالش‌ها و مشکلات روز اقتصادی، نیازمند تلاش شبانه‌روزی مسئولان و حرکت جهادی هستیم که رهبر انقلاب در این دیدار بر روی آن تأکید کردند.

ضرورت حفظ وحدت در همه بخش‌های جامعه  

امام‌جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه برای پیروزی در مسائل سیاسی نیازمند انسجام در همه بخش‌ها هستیم، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری بر لزوم وحدت و انسجام ملی تأکید کردند و فرمودند امروز وحدت از مسائل بالادستی احکام حاکمه محسوب می‌شود که بر همه موضوعات اسلامی اولویت دارد.

نظری در ادامه تصریح کرد: نظام‌های جهان یا سطله‌گر یا سلطه‌پذیر هستند که ما هیچ‌کدام از این‌ها نبوده‌ایم؛ بلکه ملت حق‌پذیری هستیم که نظام دوگانه را هرگز قبول نداریم و دلیل مخالف ما با این‌گونه ابرقدرت‌ها نظیر آمریکا نیز همین است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی اگر اهل صبر و استقامت باشید، در برابر دشمن پیروز خواهید شد، افزود: امروز مهم‌تر از جنگ اقتصادی، نبرد تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن است که اثر خود را در برخی بخش‌های جامعه گذاشته و این مسئله جدی است.

لزوم پشتیبانی از دولت

امام‌جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه امروز دشمن در پشت مرزهای کشور اردو زده و با ایجاد مسائلی از قبیل ارز، گرانی و تورم در صدد جنگ روانی با ما است، گفت: در این شرایط کمک نکردن به دشمن، برداشتن عینک بدبینی نسبت به سپاه، بسیج و ارکان انقلابی، دیده شدن دستاوردها و پیشرفت‌های کشور، اعتماد به دولت و خالی نکردن پشت او مهم‌ترین راهکارهای مقابله با دشمن در شرایط جنگی است.

نظری در ادامه تصریح کرد: برخی می‌خواهند پشت دولت خالی شود و باید گفت که این غائله به نفع هیچ‌کسی نخواهد بود؛ لذا در این شرایط باید دولت نیز از نظرات مردم و نخبگان استفاده و با کار جهادی از هرگونه موازی‌کاری اجتناب کند تا از این طریق موفق به عقب راندن دشمن شود.

وی افزود: در کشور منابع انسانی و خدادادی بی‌شماری وجود دارد؛ لذا مسائل اقتصادی موجود ناشی از فقیر بودن کشور نیست؛ بلکه اشکال در سوء مدیریت اقتصادی، عدم کار جهادی و بی‌اعتمادی در برابر جنگ روانی است که در سطح کلان کشور تأثیر خود را گذاشته است و لذا باید به دولت در این زمینه کمک کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها