در بازار جهانی؛

کاهش ذخایر نفت آمریکا قیمت نفت را بالا برد

با کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان از سال 2015 قیمت نفت امروز 10 بالا رفت و هر بشکه 76.60 دلار فروخته شد.
کد خبر: ۳۰۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ - 07September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، با توجه به کاهش ذخایر نفت آمریکا به کمترین میزان از سال 2015 و با توجه به تنش‌های تجاری چین و آمریکا و ضعف و اقتصادی بازارهای نوظهور، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت با 10 سنت افزایش 76.60 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 14 سنت افزایش 67.91 دلار معامله شد.

ویلیام اُ لافلین، تحلیلگر سرمایه گذاری در بازار گفت: «آمار ذخایر نفت که شب گذشته منتشر شد، کاهش بیش از انتظار در ذخایر نفت را نشان داد.»

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز نشان داد، ذخایر نفت خام تجاری آمریکا 4.3 میلیون بشکه کاهش یافت و به 401.49 میلیون بشکه در هفته منتهی به 31 آگوست رسید که کمترین میزان از فوریه 2015 به شمار می‌رود.

علی رغم این آمار، تحلیلگران می‌گویند قیمت‌ها به علت افزایش ذخایر محصولات پالایش شده و مصرف سوخت به نسبت ضعیف آمریکا در این ماه تابستان که به فصل سفر معروف است، کاهش یافته است.

بانک جفریز در یادداشتی اعلام کرد: «ذخایر بنزین آمریکا اکنون بالای بیشترین رقم در پنج سال گذشته قرار دارد.»

همچنین ادامه ضعف موجود در بازارهای نوظهور و احتمال اعمال تعرفه های جدید آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین نیز بر احساس حاکم بر بازار تاثیر گذاشته است.

از طرفی، انتظار می رود که به علت اجرایی شدن تحریم ایران از ماه نوامبر، بازارها تا پایان سال با کمبود عرضه مواجه شوند.

بانک استاندارد چارترد این هفته اعلام کرد: «عامل اصلی افزایش قیمت نفت از نظر ما همچنان اعمال مجدد تحریم های ایران است... هنوز بلاتکلیفی قابل توجهی در مورد راهبرد چین و هند در قبال تحریم ایران وجود دارد.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار