یونیسف خواستار کمک جهانی فوری به کودکان آواره سوری شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد بر اختصاص کمک‌ها به کودکان آواره سوریه در کوتاه‌ترین زمان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ - 07September 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) خواستار اختصاص هر چه سریعتر کمک به کودکان سوری شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در پی حمایت‌های نامناسب جهانی از آوارگان سوری، برنامه کمک‌های آموزشی در اردن هم احتمالا به کودکان آواره در این کشور قطع می‌شود. چنین اقدامی بر روند آموزشی حدود 60 هزار دختر و پسر اثر می‌گذارد. یونیسف اعلام کرده است که فقط 10 هزار نفر از 55 هزار کودک سوری که در اردن به سر می‌برند، به صورت ماهانه کمک‌هایی را دریافت می‌کنند که هزینه‌های آنان را پوشش می‌دهد. این کمک‌ها شامل وسایل آموزشی و یا رسیدن به مدرسه می‌شود.

اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه با هدف بررسی تحولات و آینده سوریه، مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و سه جانبه امروز در تهران برگزار می‌شود. «ولادیمیر پوتین»، «رجب‌طیب اردوغان» و «حسن روحانی» روسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در این نشست حضور خواهند داشت.

همچنین با توجه به تحولات ادلب، دولت‌های هشت کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک با آنچه به ادعای آن‌ها تشدید اقدامات نظامی دولت سوریه و روسیه در شمال غرب سوریه است ابراز نگرانی کرده‌اند.

آن‌ها در این بیانیه مدعی شده‌اند که عملیات دولت سوریه و روسیه در ادلب، «پیامد‌های انسانی فاجعه‌باری» برای شهروندان در بر خواهد داشت. این کشور‌ها همانند آمریکا ادعای احتمال استفاده از «سلاح شیمیایی» توسط دولت سوریه را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها