با شعار «ترامپ، بر خلاف میل تو برمی‌گردیم» انجام شد؛

آغاز بیست‌وچهارمین راهپیمایی «حق بازگشت» در غزه

اهالی نوار غزه ساعتی پیش تحت شعار «ترامپ، برخلاف میل تو برمی‌گردیم»، بیست و چهارمین راهپیمایی حق بازگشت خود را در نزدیکی مرز‌های غزه با سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند.
کد خبر: ۳۰۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴ - 07September 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، صد‌ها تن از مردم نوار غزه جمعه امروز (جمعه ۱۶ شهریور) نیز در راهپیمایی بزرگ حق بازگشت شرکت کردند.

به گزارش شبکه ماهواره‌ای الاقصی، ساعتی پیش اهالی غزه برای شرکت در این راهپیمایی که از سوی هیأت برگزارکننده راهپیمایی‌ها «ترامپ، برخلاف میل تو برمی‌گردیم»، خانه‌های خود را به مقصد محل برگزاری تظاهرات که در مرز نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی است، ترک کردند.

به گزارش این شبکه، هنوز ساعتی از برگزاری این تظاهرات نگذشته است که نظامیان رژیم صهیونیستی یک فلسطینی را از ناحیه سینه، پا و سر در شرق منطقه خان یونس هدف قرار دادند.

راهپیمایی‌های بازگشت در ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به محاصره غزه و نیز تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود آغاز شد.

گروه‌های مقاومت و در رأس آن‌ها، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرده این تظاهرات‌ها تا تحقق اهداف ادامه پیدا می‌کند.

این راهپیمایی‌ها در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در ۱۵ آذر ماه و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

رژیم صهیونیستی که از برگزاری این راهپیمایی‌ها نگران بوده، در هر با تظاهرات کنندگان را سرکوب کرده و به سمت آن‌ها آتش گشوده است که تا به امروز بیش از ۱۷۰ نفر شهید و ۱۸ هزار نفر زخمی شده‌اند.

از کرانه باختری نیز خبر می‌رسد نمازگزاران فلسطینی در اطراف شهر‌های رام الله و الخلیل، بعد از نماز جمعه در اعتراض به مصادره خانه‌های خود از سوی صهیونیست‌ها با هدف ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین، دست به اعتراض زده و با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار