ابوترابی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

محدودیت ویژه‌ای برای واردات کاغذ نداریم

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت ویژه‌ای برای واردات کاغذ نداریم و واردکنندگان می‌توانند هر حجمی از کاغذ را وارد کنند.
کد خبر: ۳۰۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸ - 08September 2018

/«ابوالفضل ابوترابی» عضو کمیسیون داخلی و امور شوراها و نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به آشفتگی بازار کاغذ اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم وضعیت کاغذهایی را که در مسیر واردات قرار گرفته و قرار است به دست مصرف‌کنندگان یعنی مطبوعات و اهالی نشر برسد، پیگیری کنیم و امیدواریم همه دست در دست هم شرایط بحرانی بازار کاغذ را اصلاح کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درصدد هستیم تا کاری کنیم کاغذهایی که در انبارها قرار گرفته است سریعا به بازار وارد شوند و یک مقدار بر سرعت واردات کاغذ افزوده شود؛ زیرا ما در این زمینه بسیار عقب هستیم، از طرفی سطح تولیدات مطبوعات و نشریات هم متعاقب همین موضوع با افت روبه‌رو بوده است.

 نماینده مردم شهرستان نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار ویژه ما در بحث کاغذ قرار گرفتن این کالا جزو کالاهای دسته اول بوده است. از طرف دیگر نرخ ارز ترجیحی یا همان یارانه‌ای نیز به کاغذ تعلق گرفته است و محدودیت ویژه‌ای را هم برای واردات کاغذ نداریم و واردکنندگان می‌توانند هر حجمی از کاغذ را وارد کنند.

وی در پایان گفت: ما باید دست واردکنندگان را در این بخش باز بگذاریم و از بروکراسی در این زمینه بکاهیم. امیدوارم بتوانیم در اولین جلسه کمیته تشکیل شده، موضوع دستگاه‌های تولید کاغذ را به موجب اینکه در دسته اول کالا قرار ‌گیرند نیز مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها