مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

زبان هنر در انتقال مبانی دفاع مقدس می‌تواند فرهنگ­‌ساز باشد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: هنرمندان می‌­توانند با استفاده از گنجینه معارف دفاع مقدس، با جنگ فرهنگی نابرابری که دشمنان اسلام و انقلاب علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند، مقابله کنند و با تولید آثار فاخر هنری ضمن انتقال مبانی دفاع مقدس، فرهنگ‌ساز باشند.
کد خبر: ۳۰۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ - 08September 2018

هنر در انتقال مبانی دفاع مقدس می‌تواند فرهنگ­ ساز باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، کارگاه آموزشی فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس با هدف پرورش استعدادهای هنری در حوزه ایثار و شهادت با حضور «سردار نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، «انسیه شاه‌حسینی» نویسنده و کارگردان سینما و جمعی از هنرمندان مشهدی فعال در عرصه فیلنامه­‌نویسی امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار نجاتی در افتتاحیه این کارگاه آموزشی اظهار داشت: امید است هنرمندان شرکت کننده در این کارگاه با استفاده از مطالبی که فرا می­‌گیرند بتوانند در عرصه فیلمنامه‌نویسی در حوزه ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت گام‌های بلندی بردارند.

وی با اشاره به نقش خراسان در دفاع مقدس و حضور یگان­‌های این استان افزود: خراسان بزرگ در طول دفاع مقدس 14 یگان و رده تخصصی داشته است. لشکر «77 پیروز ثامن­‌الائمه (ع)»، لشکر «5 نصر»، لشکر «ویژه شهدا»، لشکر «21 امام رضا (ع)» از جمله یگان­‌هایی بودند که در دفاع مقدس کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشتند. همچنین واحدهای پشتیبانی و مهندسی رزمی جهادسازندگی خراسان نیز در این حماسه مردمی، نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

این مسئول گفت: استان خراسان رضوی دارای 8 شهید ملی است. 50 هزار جانباز، 5 هزار آزاده و 17 هزار شهید سندهای افتخار این استان هستند. ایثار و حماسه­‌های این عزیزان بود که امروز ایران با عزت و اقتدار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی تصریح کرد: خلق حماسه­­‌ای به یادماندنی توسط جوانان مؤمن و شجاع این سرزمین، گنجینه غنی را برای نسل­‌های آینده فراهم آورده است. شما هنرمندان با تخصصی که در حوزه‌های مختلف هنری دارید می­‌توانید با استفاده از این گنجینه، در مقابل جنگ فرهنگی نابرابری که دشمنان اسلام و انقلاب علیه جمهوری اسلامی آغاز کردند بایستید و با تولید آثار فاخر هنری ضمن انتقال مبانی و فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ سازی کنید.

سردار نجاتی با بیان این مطلب که رسالت هنرمندان در عرصه خلق آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت رسالت سنگینی است، تأکید کرد: وقتی هنرمند متعهدی اثر فاخری را خلق می‌کند تا نقش آفرین و هدایت­‌گر باشد خداوند نیز به تلاش‌­های او برکت خواهد داد و اثر او را ماندگار می­‌کند.

وی در پایان جهان را تشنه فرهنگ جهاد و مقاومت دانست و گفت: همان‌طور که آثار هنری هنرمندان کشورمان در حوزه‌­های گوناگون در عرصه جهانی درخشیدند امیدواریم روزی شاهد درخشش آثار هنری در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت باشیم.

این کارگاه آموزشی 2 روزه به همت مدیریت هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور 80 نفر از هنرمندان فعال در عرصه فیلنامه‌نویسی 17 و 18 شهریورماه از ساعت 8 صبح الی 18 در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان واقع در انتهای بولوار شهیدان خلیلی برگزار می­‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار