رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد؛

لزوم الگوسازی از کارکنان شاخص کلانتری‌ها و معرفی آن‌ها به جامعه

سردار محمد شرفی با اشاره به فواید و کارکرد‌های الگوسازی در جامعه، بر لزوم الگوسازی از کارکنان خدوم و فداکار کلانتری‌ها و معرفی آن‌ها به جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۰۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ - 08September 2018

لزوم الگوسازی از کارکنان شاخص کلانتری‌ها و معرفی آن‌ها به جامعهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمد شرفی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا در جلسه هم‌اندیشی مدیران ارشد معاونت اجتماعی و پلیس پیشگیری ناجا که در محل ستاد این پلیس برگزار شد، با اشاره به اینکه پلیس در گذشته ساختار‌هایی سخت‌گیرانه و رویکردی سلبی داشت و تغییر رویکرد در رفتار پلیس ضروری به نظر می‌رسید، اظهار داشت: ساختار‌ها و راهبرد‌های ناجا به تدریج متحول شد و به سوی جامعه محوری و رویکرد‌های ایجابی پیش رفت که در این زمینه سردار «سید احمد نوریان» و همکاران ایشان نخستین سنگ بنا را در نیروی انتظامی گذاشتند و این خدمات ارزشمند هرگز فراموش نخواهد شد.

وی افزود: با پایه گذاری معاونت اجتماعی در پلیس، ساختار معاونت مبارزه با مفاسد اجتماعی سابق به صورت ایجابی در آمد که در برابر مسائل، فعالانه و با ابتکار عمل ظاهر شد و با رویکرد کاهش هزینه‌های اجتماعی، ترویج پیشگیری و افزایش منزلت اجتماعی پلیس کار خود را آغاز کرد و ما امروز از حضور دوباره کسانی که نخبگان و مردم را با ناجا آشتی داده و جامعه را با ماموریت پلیس آگاه کردند در کنار خود، بسیار خوشحال هستیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه تصریح کرد: یکی از راه‌های افزایش منزلت پلیس در جامعه این است که پلیس خود را به افکار پرتعداد و پرتکرار جامعه نزدیک‌تر ساخته و بتواند میان این افکار، هماهنگی و سازگاری ایجاد کند که معاونت اجتماعی ناجا در صف مقدم این ماموریت حضور دارد.

وی اضافه کرد: هنر معاونت اجتماعی این است که گرایش‌های غالب در جامعه را به خوبی شناسایی کرده و ضمن آشنا کردن پلیس با این گرایش‌ها موجب جلب همکاری نزدیک مردم با پلیس شود و بدیهی است که پلیس پیشگیری نیاز بسیار جدی به این اقدامات داشته و افزون بر استقبال از این دست فعالیت‌ها برای هرگونه همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اجتماعی که برای مجموعه پلیس پیشگیری مفید است، مستند کردن آن دسته از غفلت‌های شهروندان که موجب وقوع جرم می‌شود و اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده آن به مردم است که می‌تواند اثرات ژرفی در افزایش هوشیاری مردم و کاهش آمار جرایم داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های اصلی رسانه در نظام اسلامی، آموزش و انتقال آموزه‌های درست زندگی جمعی به مردم بوده و چنین اموری از چند جهت به پلیس پیشگیری پیوند می‌خورد، ما انتظار داریم که در این حوزه‌ها به پلیس پیشگیری فرصت بیشتری برای ارتباط با مردم از کانال رسانه‌های دیداری و شنیداری داده شود و آمادگی کافی نیز برای این کار داریم، چراکه هم پتانسیل خوبی در این پلیس برای تعامل مردمی وجود دارد و هم یکی از رسالت‌های ذاتی پلیس پیشگیری، پیگیری همین مسائل است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه توجه و تاکید بر الگوسازی از نیروی‌های نظامی و انتظامی کشور در جامعه بسیار ضروری بوده و کارکرد‌های مثبت بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود کار‌های بسیار خوبی که در این زمینه انجام شده، خدمات کلانتری‌ها و فداکاری پرسنل آن چندان مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده است.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به همکاران خدمتگزار ما در کلانتری‌ها و فعالیت‌های صادقانه و خدمات همراه با فداکاری آن‌ها می‌تواند موجب الگوسازی و درک بهتر مردم از پلیس شده و ضمن توجه و قدردانی از خدمات آنها، موجب افزایش‌ شان اجتماعی پلیس در جامعه و علاقه جوانان نخبه برای پیوستن به این نیروی مقدس شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان سخنان خود با بیان اینکه حوزه ماموریت و فعالیت این پلیس به دلیل نزدیکی با مردم و جامعه، همپوشانی و مشترکات بسیاری با معاونت اجتماعی ناجا دارد، تاکید کرد: این ویژگی‌ها سبب می‌شود که پلیس پیشگیری به صورت ذاتی علاقه بسیاری به همکاری با معاونت اجتماعی داشته باشد و همچنین توجه معاونت اجتماعی به حوزه‌های ماموریتی پلیس پیشگیری نیز برای ما اهمیت اساسی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار