ائتلاف سائرون عراق خواستار استعفای العبادی شد

ائتلاف سائرون عراق به رهبری مقتدی صدر خواستار استعفای نخست‌ وزیر این کشور به همراه کابینه‌اش شد.
کد خبر: ۳۰۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹ - 08September 2018

ائتلاف سائرون عراق خواستار استعفای العبادی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از السومریه نیوز، ائتلاف سائرون عراق به رهبری مقتدی صدر خواستار استعفای حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور به همراه کابینه‌اش شد. این ائتلاف همچنین خواستار تشکیل دولتی «قوی» شد که بتواند مطالبات مردم را برآورده سازد.

ائتلاف سائرون با اشاره به جلسه امروز پارلمان درباره اوضاع بصره، پاسخ دولت عراق در این باره را قانع‌کننده ندانست و خواستار کناره‌گیری العبادی و کابینه‌اش شد.

حسن العاقولی، یکی از نمایندگان ائتلاف سائرون، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در جلسه امروز پارلمان که با حضور 172 نماینده و نخست وزیر و استاندار بصره برگزار شد، بحران بصره بررسی شد و تمام حضار نظرات خود را ارائه دادند که پاسخ های حیدر العبادی قانع‌کننده نبود.
العاقولی از حیدر العبادی خواست تا از سمت خود استعفا و از مردم عذر خواهی کند. او همچنین خواست تا با اتخاذ اقداماتی جدی، برای تشکیل دولتی توانمد در پاسخگویی به نیاز مردم عراق تلاش شود.

گفتنی است پارلمان عراق امروز برای بررسی اوضاع استان بصره، با حضور استاندار این استان و نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر دفاع تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار