حشد شعبی:

تهدید سیاستمداران عراقی توسط فرستاده ویژه ترامپ/ سفارت آمریکا ناآرامی‌های بصره را مدیریت می‌کند

نائب رئیس حشد شعبی عراق گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد سفارت آمریکا و کنسولگری این کشور در ناآرامی‌های اخیر بصره دست داشتند.
کد خبر: ۳۰۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ - 09September 2018

سفارت آمریکا ناآرامی‌های بصره را مدیریت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از العالم، «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان حشد شعبی عراق طی نشستی که بامداد امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار داشت: اطلاعات، تصاویر و مدارک کافی در دست داریم که چه کسانی اقدام به تخریب و آتش زدن اماکن و مقر‌های حشد شعبی و سایر مراکز دولتی و از جمله کنسولگری ایران، تنها کشوری که در نبرد با داعش به یاری ما شتافت، کردند.

وی گفت: کنسولگری آمریکا از طریق آشوب‌های اخیر دنبال ایجاد جنگ میان احزاب شیعی است، اما من تاکید می‌کنم که هیچ جنگ و درگیری میان احزاب شیعه و یا سایر فرقه‌های عراق نخواهد بود و این هدف آمریکا تحقق نخواهد یافت.

مهندس تصریح کرد: رویداد‌های بصره ریشه در مسائل سیاسی و به ویژه تغییر دولت و تشکیل دولت جدید دارد و با این کار می‌خواستند مردم را بترسانند و میان احزاب جنگ بپا کنند؛ اما من به آمریکا تاکید می‌کنم که ما هرگز وارد جنگ داخلی نخواهیم شد، ولی طرف مقصر باید پاسخگو باشد و ما کنسولگری آمریکا را مسئول این رویداد‌ها می‌دانیم.

نائب رئیس حشد شعبی گفت: آمریکا در این امر سابقه دارد و حوادث سال‌های اخیر مصر شاهد دیگری بر ماموریت‌هایی است که سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا انجام می‌دهند.

وی با اشاره به خشونت‌های دو روز گذشته در بصره و حمله به مراکز مختلف، گفت: این وقایع از طرف دیگر شکست کامل دستگاه امنیتی و دولت را نشان داد و کوتاهی بزرگ مسؤولان و شخص نخست‌وزیر را ثابت کرد.

مهندس افزود: در این حوادث مشخص شد که جان و مال مردم برای برخی افراد ارزشی ندارد.

نائب رئیس حشد شعبی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اتهام به حشد شعبی مبنی بر ورود به فعالیت‌های سیاسی گفت: ما هرگز وارد فعالیت سیاسی نشده و نمی‌شویم و از ابتدا هم گفته‌ایم، اما همان کسانی که امروز این اتهام را وارد می‌کنند، خود لیست انتخاباتی از برخی نیرو‌های حشد درست کردند و امروز اینگونه سخن می‌گویند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کردند: کسانی که فکر می‌کند می‌توانند بین نیرو‌های نظامی، ارتش، حشد، پلیس و مبارزه با تروریسم اختلاف ایجاد کنند دچار توهم هستند، دولت‌ها و مقامات می‌آیند و می‌روند، اما نیرو‌های نظامی می‌مانند و چون ید واحده وظیفه خود را برای دفاع از امنیت و کشور انجام می‌دهند.

فرمانده میدانی حشد شعبی عراق در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حرف و حدیث‌هایی از فشار آمریکایی‌ها برای باقیماندن حیدر العبادی در پست نخست وزیری گفت: «برت مک گورک» فرستاده ویژه ترامپ و السبهان سفیر عربستان برای عراق طرح دارند خانه به خانه سراغ سیاست‌مداران عراقی می‌روند و آن‌ها را تهدید می‌کنند. این نشان می‌دهد چیز‌هایی وجود دارد، اما ما امیدواریم که آن‌ها اجازه دهند مسائل داخلی عراق از راه خود به انجام برسد.

مهندس درخصوص پرونده جنجالی حضور نظامی آمریکا در عراق گفت: دولت آمار درستی ارائه نمی‌دهد، بررسی ما بیانگر حضور شش تا هشت هزار نیروی نظامی آمریکا در کشور است. آن‌ها تجهیزات مختلف و چند فرودگاه اختصاصی از جمله در بغداد و عین الاسد دارند. این اطلاعات را در اختیار داریم و آن‌ها را به دولت و ارتش ارائه کرده‌ایم.

وی گفت: جای تاسف دارد که آمریکایی‌ها از خاک عراق برای اقدامات خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها