با افشای فایلی صوتی مشخص شد؛

رد پای سرویس جاسوسی سعودی در ناآرامی‌های بصره

شبکه العهد عراق به نقل از منابع ویژه به فایل‌های صوتی دست یافت که نشان می‌دهد دستگاه‌های جاسوسی سعودی به دنبال اشراف اطلاعاتی بر عراق و جاسوسی از این کشور هستند.
کد خبر: ۳۰۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ - 09September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شبکه ماهواره‌ای «العهد» عراق شنبه به نقل از منابع اختصاصی فایل‌های صوتی منتشر کرد که حکایت از آن دارد که سرویس استخبارات عربستان سعودی در حوادث چند روز گذشته استان بصره عراق دست دارد.

این شبکه اعلام کرد که فایل‌های صوتی به دست آمده نشان می‌دهد که اطلاعات سعودی اقدام به جذب افرادی در عراق برای استفاده از آن‌ها در مواقع حساس کرده است.

علاوه بر این، استخبارات سعودی با کمک افراد جذب شده، تحرکات خودرو‌های امنیتی و پلیس و اوضاع تأسیسات حیاتی و حساس در مناطق مختلف را رصد می‌کرد.

در این فایل‌ها، افراد عراقی اطلاعات لازم از قبیل: «ورود و خروج» افراد امنیتی، فرماندهان ارتش و پلیس را در اختیار افسر سعودی به نام «ابو خالد السعودی» که توجه ویژه به استان بصره دارد، قرار می‌دهند.

این افسر سعودی در یکی از تماس‌های خود با افراد عراقی، از یکی از آن‌ها می‌خواهد اقدام به تهیه عکس و فیلم از نیرو‌های امنیتی و موضع میدانی آن‌ها کنند.

فرد عراقی که با ابو خالد سعودی گفت‌وگو می‌کند، از ورود اخیر یک گردان از نیرو‌های نظامی به استان بصره خبر می‌دهد.

افسر سعودی به طرف عراقی: «ببین به کجا می‌روند، از کجا آمدند. از موقعیتشان عکس بگیر. یک سری نیرو دارند که نزدیک پل «الزبیر» آمده‌اند».

افسر سعودی: «این نیرو‌ها به بصره آمدند یا اینکه بین بصره و «پل» الزبیر هستند، یک سری از آن‌ها الزبیر را رد کردند».

در بخشی دیگر از سخنانی که بین این دو رد و بدل شده، آن‌ها در مورد موقعیت مراکز نیرو‌های الحشد الشعبی گفت‌وگو می‌کنند.

افسر اطلاعاتی سعودی در مکالمه تلفنی از طرف عراقی می‌خواهد نوع مراکز الحشد الشعبی و اینکه آموزشی هستند یا نه و اینکه این مقرها، اصلی بوده یا فرعی را مشخص کند.

به گزارش شبکه العهد، بررسی فایل‌های لو رفته نشان می‌دهد که عربستان سعودی برای کسانی که با آن‌ها از داخل عراق همکاری می‌کنند، پول و هدایای زیادی می‌دهند.

بر اساس فایل‌های صوتی، استخبارات عربستان سعودی علاوه بر جنوب، یک سیستم جاسوسی گسترده در غرب، مرکز و شمال عراق ایجاد کرده است.

در جریان ناآرامی‌های دیروز استان بصره، برخی از افراد به مراکز دولتی و ساختمان‌های احزاب و نیرو‌های الحشدالشعبی و کنسولگری ایران در شهر بصره یورش بردند و آنجا را به آتش کشیدند.

از چهارشنبه هفته گذشته که ناآرامی‌ها در استان بصره شروع شده، ۱۱ نفر کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها