سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی:

تل‌آویو نباید برای شهرک‌سازی از واشنگتن اجازه بگیرد

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی با بیان اینکه دولت ترامپ حساسیتی نسبت به ساخت‌ و ساز در کرانه باختری ندارد، گفت تل‌آویو نباید برای شهرک‌سازی از واشنگتن اجازه بگیرد.
کد خبر: ۳۰۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ - 09September 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی مدعی شد که رژیم صهیونیستی برای ساخت و توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری، نیازی به گرفتن اجازه از واشنگتن ندارد.

فریدمن در مصاحبه طولانی با نشریه «اسرائیل هیوم» گفت تل‌آویو در حال حاضر برنامه‌های عمرانی خود در کرانه باختری را به واشنگتن ارائه می‌کند که گاها با مخالفت‌هایی مواجه می‌شود.

به نوشته وبگاه «هاآرتص» تل‌آویو نیز ملاحظات واشنگتن در اعمال برخی تغییرات در برنامه ساخت‌وساز در کرانه باختری را در نظر می‌گیرد.

وی با تاکید بر موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی خصوصی فلسطینیان، مانعی برای صلح و سازش در منطقه نیست، افزود: «اگر توسعه (شهرک‌ها) بدون کم‌وکاستی پیش برود، محدودیت بیشتری بر سرزمین‌هایی که باید به فلسطینی‌ها بدهیم، اعمال می‌شود».

این مقام آمریکایی سپس با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره اینکه واکنش کاخ سفید به طرح رژیم صهیونیستی موسوم به «کمبرند قدس شرقی» برای ساخت تعداد زیادی واحد مسکونی یهودی‌نشین چه خواهد بود، به گفتن این جمله که هر طرحی باید ثبات و صلح منطقه‌ای را حفظ کند بسنده کرد.

فریدمن با بیان اینکه ترامپ برخلاف «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، حساسیت چندانی درباره واحدهای احداثی در کرانه باختری ندارد، گفت: «ما بررسی اجمالی انجام می‌دهیم و هرگز به آنها نمی‌گوییم که چیزی را از طرح‌های خود حذف کنند».

وی سپس در پاسخ به سوالی درباره احتمال به رسمیت شناخته سلطه رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی از سوی واشنگتن، تاکید کرد که دولت آمریکا فعلا این گزینه را بررسی نمی‌کند اما حالتی که در آن منطقه مذکور به دولت سوریه بازگردانده شود نیز قابل تصور نیست.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها