رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

از امسال جشنواره «ملی بازی‌های رایانه‌ای» در استان کرمان برگزار خواهد شد

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه استان کرمان ظرفیت بالایی دارد و استعداد‌های بسیار خوبی در اینجا وجود دارد، از امسال این جشنواره توسط اداره ارشاد استان کرمان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ - 09September 2018

۹۵ درصد بازی‌های رایانه‌ای مورد استفاده در کشور، خارجی استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سید مرتضی موسویان» در نشست خبری پنجمین جشنواره «ملی بازی‌های رایانه‌ای» در کرمان اظهار داشت: جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای جشنواره شناخته شده‌ای است و چهار دوره توسط مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه برگزار شده و با توجه به اینکه استان کرمان ظرفیت بالایی دارد و استعدادهای بسیار خوبی در اینجا وجود دارد، از امسال این جشنواره توسط اداره ارشاد استان کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره در تعامل با همه استان‌ها و بازیگران کشور قرار خواهد گرفت و از این جشنواره بازیگران ما به جشنواره‌های خارجی راه پیدا کرده‌اند. در کنار برگزاری این جشنواره توجه به چهره‌های شناخته شده قبلی و چهره‌های جدید که استعداد بازی در جایگاه‌های بین المللی را دارند باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ۹۵ درصد از بازی‌هایی که امروز در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، بازی‌های خارجی است و شاید دوره‌های اول و دوم جشنواره ملی بازی‌ها فقط با بازی‌های خارجی برگزار شد اما جشنواره پنجم با پنج بازی ایرانی همراه است و این رشد خوبی را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد توضیح داد: امروز بازی در کشورهای توسعه یافته به یک صنعت پول ساز تبدیل شده و نقش بازی در افزایش تولید ناخالص کشورها به حدی رسیده که برنامه‌های ملی برای تولید بازی در کشورها وجود دارد.

وی افزود: مهاجرت از فضای حقیقی به فضای مجازی سال‌هاست که با بازی آغاز شده و از این طریق انتقال ادبیات و دانش نیز صورت می‌گیرد و بازی دارد واسطه بین ما و دنیای مجازی می شود و از این نظر مهم است که دارد در تمام زمینه‌ها نقش‌آفرینی می‌کند و یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها، آموزش است.

موسویان با بیان اینکه آموزش با بازی یکی از تکنیک های بسیار حرفه ای برای ارتقاء دانش افراد است، تصریح کرد: با توجه به برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای در کرمان، این استان می‌تواند به عنوان اپراتور بازی‌های رایانه‌ای خود را در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه‌های دیجیتال که آبان ماه امسال برگزار می‌شود، به کشور معرفی کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار