پدر شهید آتش‌نشان «رضا شفیعی» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ارزش کار شهدای آتش‌نشان کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست

پدر شهید آتش‌نشان «محمدرضا شفیعی» گفت: شهدای دفاع مقدس برای حفظ دین و کشور اسلامی ایران به شهادت رسیدند و شهدای آتش‌نشان برای نجات جان و خانه و کاشانه مردم فداکاری کردند.
کد خبر: ۳۰۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 11September 2018

پدر شهید رضا شفیعی از جانبازان دوران دفاع مقدس است که 50 ماه در جبهه ها حضور داشته است. براستی از چنین پدری انتظار فرزندی شجاع و فداکار نیز می‌رود، که در راه نجات مردم در حادثه پلاسکو جانش را در طبق اخلاص گذاشت و در میان شعله‌های دود و آتش به شهادت رسید. در این خصوص، خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس گفت‌و‌گویی با «بیوک شفیعی» پدر شهید «رضا شفیعی» انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

2 هفته به جشن ازدواج رضا مانده بود

رضا 27 سال داشت، 2 هفته به جشن ازدواجش مانده بود که حادثه پلاسکو زندگی مشترک آغاز نشده‌ی رضا را برای همیشه تمام کرد.

پسرم ورزشکار بود، خیلی خوش اخلاق و هیاتی بود، در مراسم‌ مختلف به ویژه ایام محرم و فاطمیه در هیات مسلم‌بن‌عقیل (ع) حضوری فعال داشت.

جشنی که به عزا تبدیل شد/فرزندم جانش را تقدیم مردم کرد////در حال ویرایش

مقاوم و در همه زمینه ها خیلی سخت‌کوش بود

رضا دیپلم ریاضی و فیزیک گرفت، خیلی خوب درس خواند تا توانست دانشگاه قبول شود و در کار مورد علاقه خود مشغول فعالیت شود. خیلی مقاوم و در همه زمینه ها خیلی سخت کوش بود.

یکی از خانم‌های فامیل بیمار شده بود و نمی‌توانست کارهای سنگین خانه‌داری را انجام بدهد. چند سال نزدیک ایام عید  و مناسبت‌های خاص می‌رفت و همه کارهای خانه و نظافت شب عید را انجام می داد انگار رضا فرزند آن‌ها شده بود.

در سختی‌ها و مشکلات همکاران خود را یاری می‌داد

شش سال از استخدام رضا در آتش نشانی می‌گذشت که حادثه پلاسکو رخ داد. او با مخاطرات آتش‌نشانی آشنا بود و بارها به جای همکاران خود شیفت می‌ماند. مسئولیت‌پذیر و بسیار مهربان بود و شرایط دیگران را درک می‌کرد و در سختی‌ها و مشکلات همکاران خود را یاری می‌داد. رضا آتش نشانی را به خاطر علاقه ای که برای خدمت کردن به مردم داشت انتخاب کرده بود و به کاری که انجام می‌داد عشق می‌ورزید.

جشنی که به عزا تبدیل شد/فرزندم جانش را برای نجات مردم در طبق اخلاص گذاشت

ارزش کار شهدای آتش نشان کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست

 کار شهدای آتش نشان کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست؛ شهدای دفاع مقدس برای حفظ دین و کشور اسلامی ایران به شهادت رسیدند و شهدای آتش‌نشان برای نجات جان و خانه و کاشانه مردم فداکاری کردند.

به گزارش دفاع پرس، ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ بود که ساختمان پلاسکوی تهران دچار آتش‌سوزی شد. آتش‌نشانان برای نجات مردم به جنگ شعله‌های آتش رفتند و طی این حادثه ۱۶ تن از آتش نشانان از جمله «رضا شفیعی» به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار